کد خبر: ۸۲۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 01 March 2020
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مسافرانی که از استان‌های آلوده به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کنند افراد آلوده تلقی می شوند. 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر پرویز یزدان‌پناه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: تاکنون تنها یک مورد ابتلای به کروناویروس در این استان داشته ایم.
 وی با بیان اینکه موارد مشکوک به کرونا ویروس در استان در حال افزایش است، اظهارکرد: ۱۲ نمونه آزمایش به تهران ارسال شده که تاکنون مورد مثبتی گزارش نشده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: ورودی‌های شهرهای استان شامل یاسوج، گچساران و دهدشت بوسیله دماسنج دیجیتال غربالگری و کنترل می شوند. 
یزدان‌پناه تصریح کرد: عملیات گندزدایی و ضدعفونی بیمارستان‌های استان انجام شده و همچنین ضدعفونی مراکز و اماکن عمومی سطح شهرهای استان نیز آغاز شده است. 
وی ادامه داد: با اورژانس ۱۱۵ برای انتقال بیمارانی که نیاز به انتقال به بیمارستان شهید جلیل یاسوج هماهنگی شده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: مسافران و کسانی که از استان‌های آلوده از تهران، اصفهان و قم، وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می شوند بعنوان افراد آلوده تلقی می شوند. 
یزدان‌پناه تاکید کرد: این افراد باید به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز در خانه قرنطینه و ایزوله باشند و خانواده های این افراد ضمن اینکه باید مواظبت کنند که خودشان مریض نشوند باید سعی کنند که این افراد با کسی ارتباط نداشته باشند تا بیمار و مبتلا نشوند. 
وی با بیان اینکه مردم استان سعی کنند مسافرت نروند، تردد به سایر شهرها و حتی روستاها نداشته باشند، بیان کرد: از مردم تقاضا داریم در مراسم عزاداری و عروسی حضور پیدا نکنند، در خیابان‌ها، اماکن عمومی و شلوغ رفت و آمد نکنند و در صورتی که این موارد رعایت نشود انتشار بیماری وسیع‌تر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار