کد خبر: ۸۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 24 August 2015


مسئول بسیج طلاب و روحانیت شرق گیلان از اجرای طرح احیای مساجد این شهرستان خبر داد.
خبرگزاری فارس: اجرای طرح احیای مساجد در آستانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه،حجت‌الاسلام مجید گلدی عصر امروز در نشست مجمع عالی بسیج این شهرستان مسجد را محل اجماع وحدت و کنگره باصفا و مقدس مسلمانان و مرکز رشد و مکان دادرسی مردم دانست.

وی با بیان اینکه احیای جایگاه رفیع مسجد با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی می‌تواند نقش مؤثری در جذب جوانان داشته باشد، گفت: طرح احیای مسجد پس از ماه‌ها کارشناسی با هدف احیای رونق فرهنگی مساجد در این شهرستان در دست بررسی است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیت شرق گیلان ادامه داد: در طرح مذکور با مدیریت فرهنگی مسجد و فعال‌سازی برنامه‌ها نگاه ویژه‌ای به جایگاه مسجد شده است.

وی اجرای طرح مذکور را موجب فعالیت‌های متنوع و بسیار گسترده در مسجد با توجه به اثر ارتباطات و پیشرفت منابع اطلاع‌رسانی و ارتباطی عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین اهداف این طرح به‌کارگیری و اجرایی کردن آموزه‌های فرهنگ دینی است.

گلدی اضافه کرد: مقاوم‌سازی و پیشگیری از آثار مخرب تقابل فرهنگی، بسترسازی با هدف افزایش جذب مخاطبان به مساجد و ایجاد حسن تعاون و همکاری عمومی از مواردی مورد نظر در این طرح است.

وی شکوفا شدن زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی موجود جامع و تعامل پویا بین مساجد و نهادهای شهرستان به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی را ضرورت دانست.

این مسئول با بیان اینکه مسجد محور خودسازی و تهذیب است، یادآور شد: با مهندسی محور قرار دادن مسجد می‌توان در نوسازی روحی و معنوی جامعه به‌ویژه جوانان گام‌های اساسی برداشت.

وی احیای شعائر اسلامی را در ترویج فرهنگ انجام فرایض دینی، ملی و مذهبی تاثیرگذار خواند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار