نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تأکید کرد: مداحان نباید از علمای دین در عزاداری‌ها سبقت بگیرند، چراکه در این‌صورت فقط پوسته‌ای از عزاداری امام حسین(ع) باقی خواهد ماند و از این رو تمامی هیئات مذهبی باید این موارد را مدنظر قرار دهند.
کد خبر: ۷۷۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 30 August 2019

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۸ شهریورماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه، با اشاره به آغاز جشن عاطفه‌ها اظهار کرد: بر همگان وظیفه است تا در این عمل خیر مشارکت داشته باشند و رسیدگی به نیازمندان موجب می‌شود تا لطف و رحمت خداوند به‌سوی انسان جلب شود.

وی ادامه داد: دولت‌مردان و تمامی مسئولان باید شهیدان رجائی و باهنر را به‌عنوان سرمشق و الگو برای خود قرار دهند و در زندگی این دو شهید بزرگوار آثاری از اشرافی‌گری و دنیاطلبی به‌چشم نمی‌خورد.

قریشی افزود: دهم شهریور روز بانکداری اسلامی بوده و در دنیا بانکداری براساس ربا است و در کشور ما ربا از قوانین حذف شده، ولی متاسفانه این قانون به‌صورت ناقص اجرا می‌شود و همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم تاکید کرده‌اند، ربا جنگ با خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید اصول و قوانین را در رابطه با ربا رعایت کنند، تصریح کرد: اگر این قوانین رعایت نشود، انسان‌ها نیز به ربا آلوده شده و ناخودآگاه از درآمد و غذای حرام استفاده می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را رعایت کنند، یادآور شد: بانک‌ها باید مطالبات و خواسته‌های مقام معظم رهبری را مدنظر قرار داده و به آن عمل کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم خاطرنشان کرد: ما باید به عزاداری‌های امام حسین(ع) بسیار اهمیت دهیم، چراکه همین مجالس عزاداری اسلام را زنده نگه‌داشته است و فضای شهر باید برای ورود به ماه محرم آماده شود.

قریشی گفت: هیئات مذهبی صرفا به عزاداری نپردازند، بلکه از علما و روحانیان دعوت کنند تا عزاداران را با معارف و اهداف اهل بیت و امام حسین(ع) آشنا کنند، چراکه امام حسین(ع) به شهادت رسیده‌اند تا مسلمانان اعمال خود را با اعمال ایشان تطبیق دهند.

وی تاکید کرد: مداحان نباید از علمای دین در عزاداری‌ها سبقت بگیرند، چراکه در این صورت فقط پوسته‌ای از عزاداری امام حسین(ع) باقی خواهد ماند و از این رو تمامی هیئات مذهبی باید این موارد را مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: هیئات مذهبی و عزاداران نباید نماز ظهر تاسوعا و عاشورا را از یاد ببرند، چراکه امام حسین(ع) در آن زمان نیز نماز خود را فراموش نکرد./ایکنا
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار