فرماندار اشکذر:
فرماندار اشکذر گفت: در حال حاضر فقط 50 اداره و سازمان در این شهرستان نمایندگی دارند که 80 درصد نهادها را شامل می‌‌شود و 20 درصد از این واحد‎‎ها هنوز نمایندگی ندارند.
کد خبر: ۷۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 15 August 2015
به گزارش تابناک یزد،"محمدعلی شاه حسینی" در جمع خبرنگاران شهرستان اشکذر افزود: متاسفانه برخی از ادارات هنوز در این شهرستان فاقد نمایندگی هستند که در حال پیگیری هستیم، از جمله اداره محیط زیست که با مساعدت مدیر کل این دستگاه قرار شد هفته‎‎ای سه روز نماینده‎‎ای در شهرستان داشته باشیم ولی علی رغم صنعتی بودن اشکذر هنوز برخی دیگر از ارگان‎‎ها در این شهرستان هیچ نمایندگی ندارند.

وی ادامه داد: در رابطه با استخدام ها، تبدیل وضعیت و قرارداد معین نیز متاسفانه 20 درصد آنها در پست‎های استخدامی خود در شهرستان اشکذر حاضر نمی‎شوند.

فرماندار افزود: خوشبختانه دستورالعمل استانداری یزد باعث شده بیش از 80 درصد استخدامی‎‎ها در پست‎‎های سازمانی خود حضور یابند از جمله هشت نفر در فرمانداری اشکذر هستند که ساکن شهرهای تفت و یزد هستند.

شاه حسینی ادامه داد: دو هفته گذشته با پیگیری انجام شده به مدیر کل بازرسی استانداری نامه‌ای نوشتیم و رونوشتی هم به معاونت منابع انسانی استانداری یزد و اعلام کردیم که این تعداد در پست‌های خود حضور نمی یابند اما خوشبختانه بیش از 80 درصد استخدامی‌های شهرستان اشکذر در نهادهای دولتی خود مستقر هستند.

فرماندار در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حمایت واحدهای صنعتی مستقر در این شهرستان از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز گفـت: انتظار ما از فولاد آلیاژی بیشتر است ولی با توجه به تفاهم و توافقی که با هیات مدیره و مدیرعامل آن واحد انجام شده، نقش فولاد آلیاژی در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان بیشتر شده است.

شاه حسینی افزود: در احداث پارک بزرگ شهرستان 300 میلیون تومان پرداخت کردند که هر چند با منابع طبیعی اختلافاتی در مورد تامین آب پارک داریم، اما طرح در حال اجراست همچنین در ساخت اورژانس خضرآباد نیز فولاد تابان حمایت کرده است.علاوه بر آن که در سال جاری برای تمام مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد  غذای گرم و بسته‌های حمایتی با حمایت صنایع شهرستان توزیع شد اما هنوز انتظار بیشتری از صنایع و کارخانجات مستقر در شهرستان اشکذر داریم تا در زمینه فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی مساعدت بیشتری داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی اشکذر هم گفت: خوشبختانه با توجه به تدابیری که دولت تدبیر و امید اندیشیده هر کدام از صنایع مشکل‌دار به فرمانداری مراجعه کنند در مورد تامین نقدینگی به خصوص سرمایه در گردش در صورتی که طبق قانون بدهی و برگشتی نداشته باشند همه گونه حمایت خواهیم داشت و هیچ‌گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت.

فرماندار گفت: خوشبختانه در زمینه زیرساخت‌های شهرستان دارای اقدامات بسیار خوبی برای مردم هستیم به عنوان مثال این که 90 درصد شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند و حتی به جز شهرک صنعتی فولاد بقیه شهرک‌ها نیز گاز دارند و این باعث افتخار است که نزدیک به 80 درصد برق شهرستان یزد در اشکذر تولید می‌شود  که دارای هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با ظرفیت 600 مگاوات برق و به صورت خصوصی در اشکذر خدمت‌رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: اولین نیروگاه خورشیدی استان یزد در اشکذر ایجاد خواهد شد که چند روز پیش زمین آن واگذار شد و تا پایان سال جاری فاز اول آن با ظرفیت 400 مگاوات به بهره‌برداری خواهد رسید.

شاه حسینی افزود: در دو سال گذشته 5 واحد فولادی با اشتغال بیش از هزار نفر در اشکذر به بهره‌برداری رسیده و از لحاظ موارد زیست محیطی نیز تمام جوانب امر و مجوز های لازم اخذ شده است و نظارت کامل وجود دارد به عنوان مثال در هفته گذشته طی بازدید که از یک واحد فولاد در اشکذر صورت گرفت به دلیل عدم رعایت موارد محیط زیستی نسبت به پلمپ آن واحد اقدام شد و تا زمان رفع این نقایص نسبت به رفع پلمپ اقدام نخواهد شد.

فرماندار اشکذر اظهار کرد: این شهرستان در کشاورزی و دانش بنیان بعد از یزد رتبه دوم استان را دارد و در پرورش شترمرغ و اسب و کشت گلخانه‌ای دارای پتانسیل‌های زیادی است و حرف اول را در استان می‌زند.

شاه حسینی ادامه داد: به عنوان اولین شهرستان استان یزد، در اشکذر پرورش تیله عسلی، گوجه‌های گیلاسی و گیاهان دارویی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به مشکل راه‌های خضرآباد و زارچ- اشکذر گفت: امیدواریم با تسریع در بهره برداری از کمربند زارچ - اشکذر که باید پایان سال گذشته به اتمام می‌رسید، بخش بزرگی از این مشکل حل شود. همچنین جهت راه خضرآباد نیز بازدیدی توسط معاونت عمرانی استاندار انجام شد و در حال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به این که بودجه تخصیصی شهرستان اشکذر از شش میلیارد تومان فقط چهار میلیارد تومان یعنی حدود 70 درصد پرداخت شد لذا در بخشی از موارد دچار وقفه شدیم و انشالله امسال پیگیری‌های لازم جهت اتمام طرح های نیمه تمام انجام خواهد شد.

فرماندار در مورد کندی ساخت بیمارستان در این شهرستان نیز گفت: با پیگیری  مسئولان و نماینده مردم مجوزی که در وزارت بهداشت به بایگانی رفته بود مجددا در دستور قرار گرفت و خوشبختانه کددار شد.

وی ادامه داد: همچنین زمین آن که 23 هزار مترمربع است به خیر محترم واگذار شده اما چهار هزار متر در وسط آن دارای مالک بود که در حال حل این مشکل هستیم و با توجه به تاخیری که در سلخت بیمارستان انجام شده مردم بدبین شده‌اند که قطعا با جدیت تمام پیگیر ساخت این بیمارستان هستیم و خیر نیز تمام موارد لازم را آماده کرده است.

فرماندار گفت: با توجه به مشکل آب در روستاهای خضرآباد نیز طرح انتقال آب به این روستاها با اعتبار 21 میلیارد تومان تهیه شده که در سال جاری هشت میلیارد تومان تخصیص یافته و این طرح نیز اخیرا شروع شده که هر چند در رابطه با حریم راه و منابع طبیعی به مشکل خورده‌اند اما در حال پیگیری برای رفع مشکل هستیم.

"محمدحسین غلام زاده" بخشدار خضرآباد نیز در این نشست گفـت : در این بخش 19 روستا با مشکل کمبود آب مواجه هستند که در 17 روستا آب شبکه شهری فقط دو روز در هفته و تنها یک ساعت در روز است که مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است.

وی افزود: در حال حاضر هفته ای یک روز آبرسانی به این روستا توسط تانکر انجام می شود که امیدواریم با ساخت مجتمع امام حسین در رابطه با انتقال آب و همچنین تامین آب شرب و بهداشت مردم گشایشی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به این که روستاهای زیادی در استان یزد و از جمله این شهرستان با کمبود شدید آب در زمینه شرب و بهداشت مواجه هستند لذا رسانه‌ها نقش اساسی در گوشزد کردن بحران بی آبی و صرفه جویی در مصرف آب دارند.

بخشدار خضرآباد گفت: طرح های زیادی نیز با مشارکت نهادهای شهرستان در حال انجام است که یادمان شهدای خضرآباد نیز ششم شهریورماه در این بخش برگزار خواهد شد.

"علیرضا ابوالحسنی" معاون فرماندار اشکذر نیز در این نشست گفت: خبرنگاران نقش اساسی در ارتباط مردم و مسئولان دارند خوشبختانه در این شهرستان تاکنون هیچ گونه حاشیه و تنشی غیرقابل حل توسط رسانه ها به وجود نیامده است.

وی افزود: رسانه ها نباید به قومیت و بخشی نگری دامن بزنند بلکه همچون گذشته همه باید در راستای خدمت به ایران اسلامی و همچنین خدمت رسانی به مردم گام برداریم.

ابوالحسنی اظهار کرد: نباید برخورد بد یک مدیر یا مسئول با خبرنگاری باعث دلزدگی یا دلسردی وی شود بلکه همه باید در راستای جلب رضای خالق و خدمت به مخلوق تمام تلاش خود را به کار گیریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار