رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با بیان اینکه شیراز و استان فارس یکی از قطب های پزشکی کشور و منطقه است اما متاسفانه حتی یک خط تولید دارو در فارس وجود ندارد، اذعان داشت: اعتبار و چانه زنی های لازم را به همراه معاونت پژوهشی و علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به منظور راه اندازی اولین خط تولید دارو در سطح استان فارس و در حاشیه شهر شیراز زده ایم و در آینده ای نه چندان دور این خط راه اندازی و شروع به کار خواهد کرد.
کد خبر: ۷۱۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 02 February 2019

تابناک فارس به نقل از علم و فناوری: جلسه هم افزایی و افزایش تعاملات سازمان های بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با بنیاد ملی نخبگان این استان با حضور رؤسا و معاونین این دو مجموعه در محل بنیاد ملی نخبگان استان فارس برگزار شد.

 

 

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در این جلسه گفت: چشم انداز سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری این است که بتوانیم از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استفاده های لازم را ببریم و از مرحله شعار عبور کرده به مرحله عمل برسانیم.

وی با تاکید بر هم افزایی خاطر نشان کرد: با شناسایی نقاط مشترک می توانیم هم افزایی بهتر و موثرتری داشته و از ظرفیت های موجود هم به بهترین نحو استفاده نماییم.

احمدرضا قاسمی با بیان اینکه تقویت بنیه علمی و هدایت نخبگان و پژوهشگران در استان فارس از جمله مهم ترین اهداف سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان می باشد، افزود: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با داشتن یک مرکز حمایت و هدایت، دوازده قشر دانشور، 30 پایگاه علمی در سطح شهرستان های استان و 5 مرکز رشد واقع در شهرستان های اقلید، کازرون، جهرم و دو مرکز رشد در شیراز نقش مهمی در راه تقویت بنیه علمی و هدایت نخبگان و پژوهشگران در استان فارس دارد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه ای که نوشته می شود باید قابلیت اجرایی داشته باشد و گرنه ارزشی ندارد، عنوان کرد: تلاش داریم با پارک علم و فناوری استان فارس، مرکز شهید فهمیده، معاونت های پژوهشی و فناوری دانشگاه ها و موسسات همکاری های لازم را داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت های موجود با هم افزایی بیشتر استفاده نماییم.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت کارگروه علمی مجمع عالی بسیج استان فارس اظهار داشت: کارگروه علمی مجمع عالی بسیج استان فارس با هدف شناسایی و بررسی مشکلات و مسائل علمی و پژوهشی استان و ارائه آن ها به مجمع عالی بسیج استان فارس تشکیل و به ادامه روند خود اهتمام دارد.

 

 

وی همچنین گفت: با ارزیابی ها و بررسی هایی که صورت دادیم، ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی را در استان مشاهده کردیم اما متاسفانه بالفعل نشده و نمودی ندارند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره مشکل عدم حمایت کافی از شرکت های دانش بنیان در استان فارس متذکر شد: به دلیل عدم حمایت شرکت ها در داخل استان، آن ها برای ساپورت مالی به استان های مجاور نظیر یزد و اصفهان مراجعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه هم موازی کاری داریم و هم موازی سازی، گفت: به دلیل جزیره ای کار کردن مجموعه های مختلف، نتوانستیم از نخبگان و پژوهشگران استان حمایت داشته باشیم.

قاسمی برای اینکه کارهای مجموعه های کاربردی تر شود، اذعان داشت: حمایت مادی و معنوی تمام دستگاه ها و پتانسیل ها باید هم راستا شود تا هم افزایی بیشتر و کارها و فعالیت ها کاربردی تر شود.

وی در ادامه اضافه کرد: ما سه سال پیاپی استان برتر پژوهش کشور شده ایم اما نمود آن کجاست؟ این مورد چیزی جز کپی پیست نبوده که اگر جز این بود، اثربخشی آن را در جامعه و سطح استان می دیدیم.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: اعداد و ارقام ارائه شده به دلیل منافع شخصی می باشد که خود را با آن ها بالا ببرند و منافع عمومی در آن در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به ظرفیت هایی که در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس وجود داشته و امکان توسعه و تعمیق کارها در سطح استان، ابراز داشت: امروزه به لطف بسیج به عمق دور افتاده ترین روستاها نیز دست یافته ایم که در سایر حالات امکان پذیر نبود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با بیان اینکه شیراز و استان فارس یکی از قطب های پزشکی کشور و منطقه است اما متاسفانه حتی یک خط تولید دارو در فارس وجود ندارد، اذعان داشت: اعتبار و چانه زنی های لازم را به همراه معاونت پژوهشی و علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به منظور راه اندازی اولین خط تولید دارو در سطح استان فارس و در حاشیه شهر شیراز زده ایم و در آینده ای نه چندان دور این خط راه اندازی و شروع به کار خواهد کرد.

وی درخصوص فعالیت دیگر سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس که در بحث وقف علمی می گنجد، اظهار داشت: به دلیل مشکلات و معضلات شرکت های دانش بنیان که بیشتر مسائل مالی می باشد و عدم توانایی بیشتر این شرکت ها برای رفع این معضل، به فکر ترغیب خیران و واقفان به وقف در امور علمی افتادیم و در این همین راستا جلساتی را نیز برگزار کرده ایم.

 

 

قاسمی در ادامه صحبت هایش خاطر نشان کرد: جامعه ما برای درک وقف علمی نیاز به فرهنگ سازی داشته و باید به هرطریق ممکن پای واقفین و خیران را به مباحث علمی و سرمایه گذاری در این زمینه ها باز کنیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از فارس؛ ده کارگروه تخصصی در حوزه های مختلف در سطح استان با حضور نخبگان و افراد صاحب فکر و نظر شکل گرفته که به صورت تخصصی و ویژه بر روی مباحث و مسائل حوزه خود کار و همفکری می کنند.

طرح ها و موضوعاتی که از دل این کارگروه ها بیرون می آیدکاربردی شده و به سطح مجمع عالی بسیج استان وارد می شود و در دستور کار قرار می گیرد.

هم افزایی علمی و آموزشی استان فارس در یک میز با حضور افراد مرتبط این حوزه می تواند گره گشای بسیاری از مسائل مهم و بومی استان باشد که مردم با آن ها دست و پنجه نرم می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار