معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل به ضرورت متعادل‌سازی آمار قبولی کنکور در بین مدارس مختلف استان تاکید کرد.
کد خبر: ۷۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 02 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، شهداد عبداللهی صبح یکشنبه در جلسه برنامه ریزی اجرای طرح مشاوره تحصیلی دانش آموزان تصریح کرد: متاسفانه آمار قبولی کنکور در استان متعادل نیست و بیشتر قبول شدگان از مدارس خاص هستند.

وی افزود: این در حالی است که امکانات در مدارس خاص و عادی برابری نمی کند و اگر دانش آموزی بتواند از یک مدرسه عادی رتبه زیر هزار بیاورد شاهکار کرده است و باید مورد حمایت قرار گیرد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان با ابراز نگرانی از گرایش بیش از حد دانش آموزان متوسطه به رشته های تجربی افزود: این معضل نیز به مشکلات قبلی اضافه شده تا جایی که مدرسه تیزهوشان با ۹۰ دانش آموز متوسط داریم که همگی تجربی می خواهند.

عبداللهی با یادآوری آمار گرایش به رشته تجربی در کنکور سال گذشته اضافه کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر در کنکور شرکت کردند که ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از آن ها تجربی بودند و این در حالی است که در رشته های تجربی انتخاب رشته به جد محدود است.

این مسئول با اذعان به اینکه دانش آموزان به دلیل امنیت شغلی به رشته تجربی گرایش دارند، ادامه داد: با این وجود بررسی ها نشان می دهد نه در آماده سازی دانش آموز برای کنکور و نه در مشاوره تحصیلی وی تلاش ها کافی نبوده و باید در این راستا اقدامات مناسب اتخاذ شود.

به گفته معاون متوسطه آموزش و پرورش استان این نهاد اجرایی با هدف رفع دو معضل ذکر شده طرح مشاوره تحصیلی دانش آموز را در دستور کار قرار داده است و با توجه به اینکه پس از این انتخاب رشته در پایه نهم انجام می شود، هدف ما راهنمایی مناسب دانش آموز است.

وی افزود: در این طرح رشته های مختلف به صورت جامع معرفی می شوند و نقاط ضعف آموزشی دانش آموز نیز احصا می شود و برای هر کدام برنامه های از سوی مشاور پیشنهاد خواهد شد.

عبداللهی معتقد است بر اساس آسیب شناسی ها مشکلات آموزشی تک بعدی نیست و اگر موفقیت دانش آموز هدف غایی است نباید با صرف مقصر دانستن معلم از سایر مولفه ها چشم پوشید.

این مسئول با بیان اینکه امسال برای اولین بار به سومی ها برنامه تابستانی مطالعه ارائه شده است، اضافه کرد: ما امسال روی پایه سوم سرمایه گذاری ویژه داریم وتا کنکور سال آینده به صورت مستمر هدایت تحصیلی آن ها را به عهده خواهیم گرفت.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان با تاکید به اینکه نقطه تمرکز این برنامه ها دانش آموزان عادی است، گفت: تلاش ما بر این است به دانش آموز عادی بیشتر توجه شود تا عدالت آموزشی را از تمامی ابعاد محقق سازیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار