رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به آزادی ۴۰ زندانی جرائم غیر عمد گفت: این اتفاق به همت کمیته امداد فارس انجام شد.
کد خبر: ۶۷۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 24 October 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: جعفر سخایی امروز (2 آبان) با بیان اینکه هدف از ارائه خدمات به مددجویان، حل مشکلات حقوقی آنان است، گفت: قرارداد، مشاوره، اظهارنامه حقوقی، دادخواست و شکوائیه، لایحه دفاعی، شرکت در جلسات دادرسی و برگزاری دوره‌ های آموزشی در سطح استان فارس از فعالیت ‌های اداره حقوقی کمیته امداد استان فارس است.

 

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه بیشترین خدمات ارائه ‌شده توسط این اداره به مددجویان در نیمه نخست امسال، در زمینه ‌های بررسی و تنظیم قرارداد، پیگیری پرونده‌ های دعاوی خانواده و مشاوره حقوقی بوده است، گفت: 150 وکیل در سراسر استان به شکل رایگان و با هدف حل مشکلات حقوقی مددجویان با کمیته امداد فارس همکاری دارند.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون سه فقره تفاهم‌نامه حقوقی با نهادهای مرتبط از جمله کانون وکلا و مرکز مشاوران حقوقی و سازمان زندان ها منعقد شده است، گفت: سه شعبه حل اختلاف هم برای رفع مشکلات خانواده ‌های مددجویان در سطح استان به فعالیت مشغول هستند.

 

سخایی با اعلام اینکه در سطح استان 45 میز مشاوره حقوقی برای مددجویان به شکل ویژه فعال است، افزود: در 6 ماهه نخست امسال مشاورین حقوقی، مشکلات 168 خانوار مددجو حل و فصل و 30 پرونده سازمانی هم تشکیل شده است.

 

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان فارس در ادامه اضافه کرد: 198 مورد لایحه دفاعیه برای ارائه به مراجع قضایی، 175 دادخواست و 33 شکوائیه و انجام هزار و 456 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان از اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در نیمه نخست سال ۹۷ است.

 

وی با بیان اینکه 151 پرونده در مدت مذکور منجر به صدور رای شده است، افزود: 88 مورد پرونده مددجویی و 27 مورد پرونده سازمانی سازش و اجرای احکام، 64 مورد استعلام و اظهار نامه حقوقی و 473 مورد تهیه و تنظیم قرارداد انجام شده است.

 

سخایی با اعلام اینکه 10 هزار و 30 مورد خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد استان فارس در سال گذشته ارائه شده است، تاکید کرد: تعداد 40 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد (محکومیت مالی و دیه) هم با اعتبار 2 میلیارد و 900 میلیون ریال توسط این نهاد حمایتی آزاد شده اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار