مدیر عامل شرکت آبفار قم عنوان کرد:
مدیر عامل شرکت آبفار قم با اشاره به فرسودگی تأسیسات آبرسانی در روستاهای قم گفت: میلیارد‌ها ریال تأسیسات احداث شده در حال مستهلک شدن است.
کد خبر: ۶۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 20 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، علیجان صادق‌پور اظهار کرد: طی سال‌های گذشته شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی به عنوان شرکت‌های صد در صد دولتی منابع اعتباری بسیار بالایی را برای ایجاد و راه‌اندازی تأسیسات در راستای تأمین آب سالم و بهداشتی روستائیان هزینه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های ایجاد تأسیسات آبرسانی روز به روز در حال افزایش است گفت: علاوه بر سرمایه‌گذاری قابل توجهی که در این حوزه صورت گرفته است دولت نیز باید توجه ویژه‌ای به نگهداری و بازسازی منظور کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم ادامه داد: به موازات سرمایه‌گذاری‌های جدید شاهد استهلاک و از بین رفتن سرمایه‌های موجود هستیم.

وی تصریح کرد: عمر بسیاری از این تأسیسات کوتاه‌تر از حد انتظار است که این مشکل به دلیل عدم توجه به تعمیرات به موقع و اعمال مراقبت‌های فنی است.

صادق‌پور ادامه داد: تکلیفی بودن قیمت آب بها و خصوصا دریافت 30 درصد آب‌بهای شهری به عنوان آب‌بهای روستایی و از طرفی بالا بودن هزینه‌های نگهداری تأسیسات در مناطق روستایی نسبت به شهری موجب شده است شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی با کمبود منابع مالی مواجه شوند و امکان بازسازی و نگهداری مطلوب از این تأسیسات را نداشته باشند.

وی افزود: نباید تنها روی به اتمام رساندن پروژه‌ها تمرکز داشت بلکه باید برای بالا بردن عمر مفید پروژه‌ها تلاش کرد و مطالعات و برنامه ریزی‌های خود را به این سمت سوق داد.

مدیر عامل شرکت آبفار قم با اشاره به فرسودگی تأسیسات آبرسانی در روستاهای قم و اینکه میلیارد‌ها ریال تأسیسات احداث شده در حال مستهلک شدن است عنوان کرد: شرکت آبفار استان ضمن درک این موضوع با مدیریت و برنامه ریزی توانسته عملکرد قابل توجهی را در این حوزه ارائه کند.

وی گفت: این شرکت از طریق صرفه‌جویی در منابع، فروش اموال مازاد و استفاده صحیح از منابع مالی، در سال جدید اقدام به بازسازی و تعمیر تأسیسات آبرسانی در روستاهای استان کرده است.

صادق‌پور با بیان اینکه فرسودگی شبکه توزیع به هدر رفت آب منجر می‌شود افزود: تا کنون تعمیر و ترمیم هفت مخزن هوایی و زمینی و دو مورد حصار کشی و بازسازی تأسیسات سرچاهی از جمله اتاق برق و محفظه سرچاهی در روستاها انجام شده است.

وی در پایان اظهار کرد: تعمیر و بازسازی تأسیسات موجود در سال جدید یکی از هدف‌گذاری‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم است که با این اقدام  علاوه بر افزایش عمر مفید سازه‌های احداثی از سرمایه‌های موجود حداکثر استفاده را به عمل آورده و اعتماد مردم نیز جلب می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار