معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:ثبت نام دانش آموزان در مدارس، آغازی مهم و سرنوشت ساز برای فرزندان عزیز و نقطه آغاز پیوند عمیق دو نهاد خانواده و مدرسه و زمینه ساز برنامه ریزی ها در اجرای ماموریت های مهم آموزش و پرورش استان است
کد خبر: ۶۲۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 01 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی این اداره کل در نشست نظارت بر امور مربوط به ثبت نام دانش آموزان گفت: بر اساس بخشنامه ی مقام عالی وزارت مبنی برکاهش تمرکز و تفویض اختیار؛ به منظوربرنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر امور مربوط به ثبت نام دانش آموزان، ستاد نظارت بر ثبت نام ،کیفیت و کمیت عملکرد واحدها در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شد.

فضلی در ادامه افزود : ثبت نام دانش آموزان در مدارس، آغازی مهم و سرنوشت ساز برای فرزندان عزیز و نقطه آغاز پیوند عمیق دو نهاد خانواده و مدرسه و زمینه ساز برنامه ریزی ها در اجرای ماموریت های مهم آموزش و پرورش استان است .

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه همواره موضوع ثبت نام دانش آموزان از دغدغه های جدی والدین است گفت: همه تلاش ما این است که با تکریم اولیاء در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه شرایطی را ایجاد کنیم که اولیا با آرامش خاطر نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام نمایند و با هم اندیشی بیشتر وتشکیل منظم جلسات و کارگروه های تخصصی، راهکارهای مناسب برای ثبت نام دانش آموزان بدون مشکل فراهم شود.

وی یکی از مهمترین وظایف اعضای ستاد را نظارت مستمر و مستقیم بر روند ثبت نا م و ارزیابی دقیق عنوان کرد و گفت: باید با حضور در مدارس و در بین مردم مشکلات احتمالی شناسایی و در جهت رفع این مشکلات تلاش کرد.فصل ثبت نام زمان حساس و خاطره انگیز برای مدیرا ن و دست اندرکارا ن مدارس، ادارات آموزش وپرورش، اولیا و دانش آموزان است که برای شروع بهار دانش آماده می شوند.

ناهید فضلی با بیان این که تمامی کودکان ورودی پایه اول ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود، ابراز داشت: مدیران مدارس ابتدائی موظف اند اطلاعات دانش آموزان ( به ویژه پایه اول ) را در اسرع وقت و حداکثر تا پایان مردادماه 97 در سامانه سنجش بدو ورود و سناد ثبت نمایند.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش کرمانشاه با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه از اول تیرماه سال جاری گفت: ثبت نام میان پایه ای بدون حضور والدین و توسط خود آموزشگاه صورت گیرد. در ثبت نام دانش آموزان محدوده جغرافیایی محل سکونت به استناد ماده 31 آئین نامه اجرایی مدارس لحاظ می شود و تنها ثبت نام هنرجویان هنرستان ها و مدارس خاص بدون لحاظ محدودیت جغرافیایی، بر اساس ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

دکتر فضلی در پایان با تأکید بر توجه وی‍ژه به کیفیت مدارس افزود: به نحوی برنامه ریزی کنیم که در سال های آتی والدین تمایل به مدرسه خاصی نداشته باشند.گفتنی است در این جلسه معاون آموزش ابتدایی، متوسطه و کارشناسان آموزش با ارایه گزارش کاملی از روند ثبت نا م در تمام دوره های تحصیلی، به بیان دیدگاه های خود پرداختند

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار