مدیر کمیته امداد شیراز:از بین زنان سرپرست خانوار ۴۸ درصد فوت سرپرست، ۱۷ درصد مطلقه و دو درصد خانواده زندانیان هستند و می‌توان گفت که فقر در شیراز به سمت زنانه شدن پیش رفته است.
کد خبر: ۶۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 14 July 2015
رسولی گفت: ۲۰ درصد از جمعیت مددجویان کمیته امداد فارس یعنی بالغ ۲۶ هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرستان شیراز هستند که ۶۴ درصد آن‌ها زنان سرپرست خانوار و ۳۶ درصد دچار معلولیت هستند.

وی افزود: از بین زنان سرپرست خانوار ۴۸ درصد فوت سرپرست، ۱۷ درصد مطلقه و دو درصد خانواده زندانیان هستند و می‌توان گفت که فقر در شیراز به سمت زنانه شدن پیش رفته است.

مدیر کمیته امداد شیراز بابیان اینکه یکی از برنامه‌های فرهنگی نهاد برگزاری اردوهای مختلف است، گفت: ۱۱ درصد از سهم اردوهای دانش آموزان ممتاز و دختران بازمانده از تحصیل تحت پوشش استان به شیراز تعلق‌گرفته و دراین‌باره ۷۵۰ نفر از شیراز به اردوها اعزام خواهند شد.

رسولی یادآور شد: سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان شیراز از مشاوره‌های مذهبی، تحصیلی و شغلی برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از درآمد صندوق‌های صدقات صرف وام‌های کارگشایی می‌شود، گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۸۰۰ فقره وام کارگشایی در استان پرداخت شد که سه هزار و ۵۰۰ فقره آن مربوط به شیراز بوده است.

وقوع ۱۴۲ مورد سرقت از صندوق‌های صدقات شیراز


مدیر کمیته امداد شیراز بابیان اینکه ۹۸ هزار صندوق صدقه در سطح شیراز وجود دارد، گفت: در سال گذشته ۲۳۷ مورد سرقت از صندوق‌های صدقات در سطح فارس رخ داد که ۱۳۰ مورد به دستگیری انجامید در طول سال ۹۴ نیز سرقت‌ها از ۱۲۷ مورد در فروردین و اردیبهشت به ۱۵ مورد در خرداد کاهش یافت.

رسولی گفت: نیروهای امداد و نیروهای لباس شخصی نیرو انتظامی به شکل شبانه‌روزی در صیانت از صندوق‌های صدقات گشت‌های شبانه‌روزی دارند و برای افراد متخلف دستگیرشده مجازات مختلفی اعم از حبس‌های چندماهه، شلاق و مجازات نقدی وضع‌شده است.

وی افزود: بیشتر افرادی که درباره سرقت از صندوق‌های صدقات جذب دستگیرشده‌اند افراد معتاد و ولگرد و افغان‌ها بوده‌اند.

مدیر کمیته امداد شیراز با اشاره به وجود ۱۲ مرکز نیکوکاری در شهر شیراز، اظهار داشت: سال گذشته این مراکز ۱۴۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی دریافت کردند.

رسولی بیان کرد: کل سرانه پرداختی به مددجویان امداد در شیراز در سال گذشته ۱۳۶ میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین در اعتراض به اخذ شهریه از سوی مدارس دولتی، گفت: باوجوداینکه بارها اعلام‌شده که مدارس اجازه دریافت شهریه از دانش آموزان را ندارند ولی مدارس این شهریه را اخذ می‌کنند و همین مسئله برای مددجویان ما که از توان مالی بالایی برخوردار نیستند ایجاد مشکل کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار