سخنگوی وزارت کشور انتخاب استاندار را در حیطه مسئولیتی دولت دانست و تلویحاً از مجلسی ها خواست دخالت نکنند./اصلاح طلبان استان فارس حمایت خود را از استاندار پیشنهادی وزارت کشور اعلام کردند/نماینده ولی فقیه در فارس هشدار داد/روزنامه های عمدتاً اصلاح طلب به استعفای نمایندگان فارس پرداختند و اصول‌گراها سکوت کردند.
کد خبر: ۶۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 13 July 2015
تابناک فارس:
پنجره های فتنه را می بینم

آیت‌الله اسدالله ایمانی در مجمع عالی بسیج اقشار استان فارس اظهار کرد: مشفقانه و ناصحانه با دولت مطرح می‌کنم که استان فارس به مجموعه‌ای قوی‌تر از آنچه امروز هست، در عرصه‌های مختلف مدیریتی، نیاز دارد.

رئیس مجمع عالی بسیج استان فارس با اشاره به سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه گذشته، معتقد است: همانگونه که قبلا هم گفته بودم و از حدود 6 یا 7 ماه قبل تذکر داده بودم، پنجره‌های فتنه را می‌بینم که در فارس باز کرده‌اند، می‌بینم که تفکراتی از سوی افرادی خاص در دستور کار قرار گرفته‌ است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: آنچه بیان می‌شود از سر دلسوزی و خیرخواهی است، اینطور نیست که شخصی بخواهد اهداف فردی و خاص خود را دنبال کند، که بگویند آقای فلانی و آقای فلانی اگر نباشند مسائل حل می‌شود. در انتخاب مدیر ارشد استان باید بیش از این مطالعه شود. به‌عنوان فردی که سابقه دوستی و آشنایی‌اش با رئیس‌جمهور به 50 سال می‌رسد و به همان دوستی 50 ساله سوگند که نشانه‌هایی است که نمی‌خواهند فارس را یک فرد لایق، مدیر و مدبر، در دست بگیرد.

رئیس مجمع عالی بسیج استان فارس خاطرنشان کرد: افرادی رخنه کرده‌ و فارس را بد معرفی کرده‌اند. چهره فارس جور دیگری معرفی شده است. برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هم این کار را می‌کنند، اما استان فارس به‌عنوان استانی دارای سابقه و اثرگذار محسوب می‌شود.


انتخاب استاندار به عهده دولت است نه نهادی دیگر


حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور گفت:طبق قانون استاندارها با پيشنهاد وزير كشور و با راي هيات دولت انتصاب مي‌شوند. بنابراين در هيات دولت هم شخص وزير تنها يك راي دارد و رايش هم در پيشنهادي كه به دولت مي‌دهد تبلور پيدا مي‌كند.

در واقع اين دولت است كه بايد گزينه پيشنهادي را بررسي كند و اگر آن شخص را واجد شرايط ديد به او راي مي‌دهد، در غير اين صورت به او راي نخواهد داد. الان هم وزير گزينه‌اش را به دولت معرفي كرده و در حال حاضر اين دولت است كه تصميم مي‌گيرد.

طبق قانون معرفي استاندارها و به طور كلي انتصاب‌هاي اين حوزه جزو اختيارات وزير است نه هيچ نهاد ديگري.

حمایت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت از گزینه وزارت کشور

شایددر ابتدا محمد علی افشانی در میان نام‌هایی مثل محمد ابراهیم انصاری لاری، عبدالحمید معافیان، کریم شور انگیز، اسماعیل تبادار، رحمت الله خسروی و جمشید انصاری برای اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در فارس ناآشنا بود اما اعتراض نمایندگان فارس در مجلس به انتخاب دولت، چنان نام وی را بر زبان‌ها انداخت تا باعث شود گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب و حامیان دولت بر سر حمایت از گزینه وزارت کشور برای نشستن روی صندلی استانداری فارس به اجماع برسند.

در چنین شرایطی بود که گروهی از فرهنگیان و دانشگاهیان فارس، شورای تدبیر و امید نورآباد و ممسنی، اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان شهر قایمیه، مجمع کارمندان خط امام فارس و تعداد دیگری از گروه‌ها و تشکل‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت دقایقی پس از اعلام خبر استعفای دسته‌جمعی نمایندگان فارس در مجلس با صدور بیانیه‌هایی حمایت خود را از گزینه نهایی دولت اعلام ککردند.

نمایندگان فارس باج خواهی می کنند

در حالي برخي روزنامه ها اين اقدام نمايندگان فارس را در صفحه نخست خود «باج خواهي» و اقدامي در راستاي اعمال فشار به دولت خوانده اند، که برخي ديگر در صفحات داخلي به اين موضوع پرداخته و برخي اصلا به اين مساله ورود پيدا نکرده اند. در اين ميان روزنامه ايران به عنوان ارگان دولت، نيز در صفحه دوم خود گزارشي با عنوان «اعتراض نمایندگان فارس به گزینه استاندار جدید» منتشر کرده است. روزنامه هاي نزديک به جريان اصولگرايي هم عموما در اين مورد سکوت کرده و تيتري در صفحه نخست خود منتشر نکرده اند.

برخي از تيترهاي صفحه نخست امروز روزنامه ها را در ادامه بخوانيد:

آرمان: فشار به دولت با استعفاي دسته جمعي

اعتماد: جنجال در مجلس عليه گزينه اصلاح طلب استانداري فارس/ مطهري: دولت کوتاه نيايد

ابتکار به نقل از علي مطهري: دولت کوتاه نيايد

آفتاب: دخالت آشکار نمايندگان مجلس در امور دولتي

جمهوري اسلامي به نقل از سخنگوي وزارت کشور: گزينه پيشنهاد شده براي استانداري فارس، هيچگونه سابقه افراطي ندارد

شرق: انتصاب در شيراز، اعتراض در بهارستان

فرهيختگان: مقاومت در برابر انتخاب دولت

قانون: استعفا از مجلس براي باج خواهي ازدولت

مردم سالاري به نقل از مطهري: نمايندگان حق دخالت در امور اجرايي را ندارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار