معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه سیاست اصولی دولت تدبیر و امید از همان ابتدا حفظ اشتغال موجود بود، افزود: دولت در ابتدای تشکیل خود با یک شرایط بحرانی روبه‌رو بود و تنها در استان آذربایجان شرقی 88 واحد تولیدی در وضع بحرانی به سر می‌بردند.
کد خبر: ۶۰۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 06 May 2018

به گزارش تابناک تبریز، رحیم شهرتی‌فر در بیست‌ و نهمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان آذربایجان ‌شرقی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی تبریز، افزود: سیاست دولت کمک به واحدهای نیمه‌تعطیل و تعطیل و احیای آنها بود و برای توسعه اشتغال، کمک به ایجاد واحدهای جدید تولیدی و اشتغال‌زا را نیز جزو برنامه‌های اصلی خود قرار داد.

وی با اشاره به تجمعات کارگری در استان در سال 92، گفت: در آن روزها کارگرانی را داشتیم که ماه‌های متمادی حقوق دریافت نکرده بودند و در مجموع از نظر سیاسی و اجتماعی شرایط نامطلوب و فضای ناامیدی در جامعه حاکم شده بود.

شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی هستیم که دیگر شاهد چنین تجمعاتی نیستیم؛ البته این به معنی نبود مشکل نیست، بلکه هنوز واحدهای تولیدی مشکل‌دار در استان وجود دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت استان در مقایسه با دیگر نقاط کشور از نظر وضعیت اقتصادی نسبتاً مناسب است، افزود: نرخ مشارکت نیروی کار در استان 41 درصد و بالاتر از نرخ میانگین کشوری است و سهم اشتغال بخش صنعت نیز در استان 39.7 درصد است که باز بالاتر از نرخ کشوری است.

شهرتی‌فر با قدردانی از مشارکت بخش خصوصی در استان و تشکر از همدلی آنها برای رونق اقتصادی استان، بیان کرد: سهم بخش خصوصی در بازار کشور 83.5 درصد است که در استان این عدد به 88.1 درصد رسیده است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یک‌میلیون و 187 هزار نفر در استان شاغل هستند، گفت: 144 هزار نفر بیکار ثبت‌نام شده نیز در استان وجود دارد که البته دو درصد کمتر از نرخ متوسط کشوری است؛ با این حال ما از تمام کسانی که می‌توانند به کاهش نرخ بیکاری کمک کنند استقبال می‌کنیم و دست آنها را می‌بوسیم.

شهرتی‌فر مجموع بیمه‌شدگان اصلی تأمین اجتماعی در استان را ۶۷۲ هزار و ۹۵۳ نفر اعلام کرد و ادامه داد: این آمار در مقایسه با سال‌های قبل در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مفتخریم متخصصان آذربایجان در کل کشور فعال هستند، ادامه داد: خوشبختانه مسئولان دولتی با هماهنگی و همدلی در حال یافتن علاج واقعی برای حل مشکلات اقتصادی و چالش بیکاری هستند و قطعاً با همین روحیه در استان خواهیم توانست مشکلات و بحران‌های واحدهای تولیدی و بیکاری را حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار