نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:
حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار فرهنگیان استان با وی، با اشاره به این‌که امام خمینی‌ (ره) در مورد مقام شهید مطهری فرموند که «مطهری پاره‌ی تن من بود»، افزود: شهید مطهری معلمی واقعی بوده و دشمن هم می‌دانست باید کسانی که در سطح جامعه اثرگذار هستند را از جامعه ما بگیرد.
کد خبر: ۶۰۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹ 03 May 2018

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم قبل از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه تبریز با مربیان و معلمان استان با تبریک هفته معلم اظهار کرد: آیت‌الله مطهری بهترین معلم انقلاب بوده و کسی است که حضرت امام رحمت الله در خصوص او گفته که "مطهری پاره تن من است".

وی با بیان این‌که فکر شهید مطهری همان تفکر اسلام ناب محمدی است، افزود: دشمن نیز از تفکر شهید مطهری و از این‌که تفکر این شخصیت در سطح جامعه‌ی اسلامی منتشر می‌شد و اثرگذاری داشت، می‌هراسید! از این رو این شخصیت بزرگ را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به ترس دشمنان از شخصیت‌هایی چون آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله صدوقی، مدنی، قاضی طباطبایی و... یادآور شد: ترس دشمنان از جثه‌ی این شخصیت‌ها نبود، بلکه از تفکر این عالمان که تاثیر بسیاری در جامعه می‌گذاشت، هراس داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید به اینکه باید قدر معلمان مخصوصاً ابتدایی را دانست، افزود: البته باید در کنار آموزش به مسائل پرورشی توجه شود چراکه یکی از هدف‌های دشمن دانش‌آموزان مخصوصاً دانش‌آموزان مقطع دبیرستانی است و باید مسائل اخلاقی کنترل و نظارت شود.

وی با تاکید بر این‌که نقش اولیا و مربیان و همچنین ارتباط‌شان با مدرسه بسیار ارزنده‌ است، افزود: والدین باید در راستای "مباحث تربیتی فرزندشان" با مربیان و عوامل مدرسه در ارتباط باشند.

وی با بیان این‌که هرگز نباید از حضور کودکان در مساجد جلوگیری شود، افزود: باید کودکان در مساجد حضور داشته و شلوغی کنند تا در نهایت با این مکان مانوس شوند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر زمینه‌سازی جهت حضور نوجوانان و جوانان در نماز جمعه، گفت: نباید نوجوانان را از مساجد زده کنیم، بلکه باید در قالب برنامه‌ی کوتاه‌مدت نوجوانان و جوانان را به حضور در مساجد تشویق کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به کثرت جذب شدن جوانان به مدارس دینی، گفت: این استقبال به قدری است که امکانات کافی نبوده از این‌رو در فرآیند جذب سخت‌گیری‌هایی تعیین شده و این استقبال نیز حاصل تربیت صحیح آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر این‌که من بلندگوی مردم هستم، افزود: باید مسئولان مشکلات را حل و فصل کنند و اگر چیزی می‌گویم در راستای پیشرفت در امور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار