کد خبر: ۵۸۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲ 05 April 2018

تابناک / تعطیلات ندارند! ساده و بی‌ریا آماده شدند برای خدمت. در مورد جوانان عضو جمعیت هلال‌احمر حرف می‌زنم. بی‌آلایش و به‌دور از مزد و منت در دوره‌های آموزشی هلال حاضر شدند تا حالا بتوانند به هموطنان خود خدمت کنند. مشتاق و پرانرژی هستند، سراسر شور جوانی، نشاط، همیشه لبخند بر لبانشان نشسته، با هرکدام که هم‌صحبت می‌شوی پر از عشق و ایثارند همگی عاشق هلال سرخ هستند که بر سینه پرشورشان می‌درخشد، هنگام رد شدن از کنار ایستگاه‌های راهنمایی مسافرین، جوانانی را می‌بینی که سراسر عشق هستند و با نخستین نسیم بهاری در ایستگاه‌ها و پایگاه‌های هلال‌احمر حاضر شده‌اند.


جوانان حاضر در ایستگاه با طلوع آفتاب می‌آیند و با غروبش می‌روند اما نجاتگران پایگاه‌های امدادی شبانه‌روزی خدمات ارایه می‌دهند برای ارایه خدمت مطلوب‌تر.
«نوروز» اوج خدمت هلال
این‌جا گیلان است. اهالی هلال‌احمر گیلان نیز مانند سایر تلاشگران این نهاد بزرگ خیریه مردمی در سایر استان‌های کشور عزیزمان همواره سعی می‌کنند تا همراه و همگام مسافران و هموطنان باشند و از درد آسیب‌دیدگان بکاهند اما این رسالت در گیلان زمین خطیرتر است چراکه این استان با باران‌های نقره‌ای و دشت‌های سرسبز شمال کشور به دلیل حضور گردشگران بی‌شمار به‌ویژه در تعطیلات باید آماده‌تر از گذشته باشند.
در طرح نوروزی از ٢٥ اسفند ماه ٩٦ تا ١٥ فروردین ٩٧ جمعیت هلال‌احمر با حضور بیش از ٢١٠٠ نفر از اعضای نجاتگر و امدادگر، جوان، داوطلب در پایگاه‌های ثابت، سیار و موقت همچنین مرکز شعب استان به مسافران و همشهریان خدمت‌رسانی داشته است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با تأکید بر آمادگی همه‌جانبه این جمعیت در سرتاسر استان را با حضور نجاتگران، جوانان داوطلب و کارکنان، اوج فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر نگین سبز ایران را در ایام تعطیلات نوروزی می‌داند.
نقش پررنگ جوانان در هلال‌احمر
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان این‌که در حوزه جوانان نیز ٢٢پایگاه راهنمای مسافران، ١٦خیمه دوستدار کودک، ١٦خیمه نماز و٩ ایستگاه سحاب (دوچرخه‌سواران امدادرسان) به هموطنان خدمات‌رسانی کردند، گفت: جوانان داوطلب قبل از آغاز طرح‌های نوروزی در دوره‌های آموزشی آشنایی با اهداف طرح ایمنی و سلامت، ارتباط موثر، پیام‌های موثر، ارتباط کلامی، آموزش فضای مجازی و ساختار خبر همچنین آشنایی کامل با نرم‌افزارهای پیام‌رسان خبر داد که جهت خدمات‌رسانی هرچه بهتر مسافرین شرکت کردند.
بیش از ٢٥٠‌هزار نفر از خدمات هجدهمین طرح ایمنی و سلامت هلال‌احمر گیلان بهره‌مند شدند.
مهدی ولی‌پور هدف از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت را در راستای تحقق اهداف بشردوستانه تحقق استراتژی ٢٠٢٠ با مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری و اجرای طرح‌های هلال‌احمر و استراتژی مداخله جوانان، معرفی اهداف هلال‌احمر، بهبود رفتارهای ترافیکی، ارایه خدمات بهداشتی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر با حضور یک‌هزار و ٥٠٠ عضو داوطلب ٢٢ایستگاه ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در سراسر استان درخدماتی در چهار بخش سلامت ایمنی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی با ارایه نرم افزار گیلداد که قابلیت نصب روی تلفن‌های همراه را داشته و تمامی خدمات مورد نیاز توسط این نرم‌افزار به مسافرین عنوان کرد.
ولی‌پور ادامه داد: «در راستای کاهش حوادث جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر اقدام به برگزاری کمپین ملی بهبود رفتارهای ترافیکی جهت تشویق مردم و مسافرین به حفظ آرامش و نکات ایمنی در سفر و کاهش حوادث ترافیکی کرد که بیش از ٦٢‌هزار نفر در استان گیلان به این کمپین پیوستند همچنین بیش از ٣٣‌هزارنفر از خدمات طرح‌های همتایان، سحاب، پیمان، خیمه‌های نماز، فضای دوستدار کودک، بیش از ١٩‌هزار نفر از طرح سلامت و بیش از ١٣٥‌هزار نفر از خدمات راهنمایی مسافرین بهره‌مند شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار