مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با افزایش مساحت و ارتقای کیفی، بهسازی و ساماندهی بقعه امامزاده سیدصدرالدین اردبیل این مکان مقدس به شاخص‌ترین مجموعه فرهنگی در شمال غرب کشور تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۵۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 06 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی پیش از ظهر امروز در جلسه خادمین امامزاده‌ها در اردبیل اظهار کرد: وظیفه ذاتی عوامل اداره کل اوقاف و امور خیریه پیروی از منویات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل امامزادگان به قطب بزرگ فرهنگی است.

وی افزود: اداره کل اوقاف با انجام مسابقات بزرگ قرآنی در کل کشور و حتی با اجرای مسابقات بین‌المللی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور قدم برمی‌دارد و در این عرصه متخصصان قرآنی را به جامعه تحویل داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت:‌ امسال در بین تمام دستگاه‌ها، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در شورای فرهنگ عمومی به عنوان موفق‌ترین نهاد در عرصه توسعه فرهنگ قرآنی انتخاب شده و این در سایه تدابیر نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف انجام گرفت.

قیامی بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه هم‌اکنون پرچم تبدیل امامزادگان به قطب بزرگ فرهنگی را در کشور در دست گرفته و برای تبدیل یک مکان به مرکز فرهنگی برای ترویج معارف اسلامی، فرهنگ اصیل، شریعت مقدس اسلام و ائمه معصومین (ع)، نیاز به زمین، ظرفیت مکانی و مساعدت‌های امت آن مکان دارد.

این مسئول در مورد مساحت امامزاده سید صدرالدین(ع) ادامه داد: بقعه امامزاده سید صدرالدین(ع) طی سالیان گذشته حدوداً 300 متر بود که در سایه تدابیر سازمان اوقاف و امور خیریه استان اردبیل و ادارات کل و تلاش مضاعف هیئت امنای این بقعه، هم‌اکنون دارای مساحت حدوداً 3 هزار متر بوده و درصدد هستیم در آینده به یکی از امامزاده‌های شاخص شمالغرب کشور تبدیل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از مومنین، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، علما و مسئولان به خاطر حضور در مراسم ضیافت الهی و کمک به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای بازسازی امامزاده‌های استان تقدیر و تشکر کرد.

قیامی یادآور شد: شایسته‌ترین عمل در درگاه خداوند عملی است که نیکو و ماندگار بوده و در نزد خداوند اجر و قرب داشته باشد.

وی افزود: پیامبر اسلام 23 سال در راستای تبلیغ دین مقدس اسلام به طور شبانه‌روز تلاش کردند و در این راه کافران صدمات جسمانی و روحی بسیاری به ایشان وارد کردند، اما از تقوا و کارهای حسنه این رسول الهی هرگز کاسته نشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به فضایل اخلاقی و انسانی نبی اکرم (ص) گفت: کافران پیوسته با دادن القاب متعدد قصد داشتند پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را از هدف مقدس خود منحرف کنند و اجازه ندهند نبی مکرم اسلام در راستای هدف مقدس ترویج اسلام قدم بردارد، ولی پیامبر گرامی به راه خود ادامه داده و انسان‌ها را از سیاهی و ظلم به روشنایی هدایت کرد.

قیامی عنوان کرد: پیامبر اکرم برای باز کردن درب سعادت به روی امت اسلامی، تمامی مشکلات را تحمل کرده و در راه تبلیغ دین استقامت کرد و به ماموریت مقدس خود ادامه داد.

این مسئول یادآور شد: هم‌اکنون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و در تبعیت آن تمام ادارات کل اوقاف، علاوه بر وظیفه ذاتی خود که اداره موقوفات، احیا و عمران آنهاست، مسئولیت این دو امانت بزرگ پیامبر اکرم را نیز بر عهده دارد و به طور شبانه‌روزی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و تبدیل امامزادگان به قطب بزرگ فرهنگی تلاش می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار