به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت
همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر نمایشگاه صنایع دستی هنرجویان با عنوان «کیمیای خاک» در قم برپا شد.
کد خبر: ۵۶۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 04 February 2018

به گزارش تابناک قم، صنایع دستی و گردشگری قم، حسن بحرینی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در حاشیه بازدید از نمایشگاه کیمیای خاک گفت: مرکز آموزش صنایع دستی کیمیای خاک، دهه فجر سال گذاشته با حضور مسؤولان استانی افتتاح شد و در این نمایشگاه دستاوردهای یکساله هنرجویان این موسسه آموزشی به نمایش درآمده است.

وی با بیان اینکه قم نیازمند مراکز تخصصی آموزش صنایع دستی است ادامه داد: آموزشگاه کیمیای خاک به عنوان نخستین مجموعه تخصصی آموزشی و نمایشگاهی است که سال گذشته با مدیریت استاد احمد کبیری، پیشکسوت صنایع دستی دستی قم تاسیس شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در موسسه کیمیای خاک، هشت غرفه نمایشگاهی و دو کلاس عملی و آموزشی برای عموم مردم فعال شده است که علاقه مندان با حضور در این مکان می توانند ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، 10 رشته صنایع دستی را آموزش ببینند.

بحرینی با بیان اینکه در قم بیش از یک هزار هنرمند صنایع دستی فعال دارای کارگاه تخصصی وجود دارد افزود: تعداد بسیاری از این کارگاه‌ها اختصاص به چوب و منبت کاری دارد و حدود 300 کارگاه به زیورآلات سنتی، 50 کارگاه به رودوزی سنتی، 50 کارگاه به تراش سنگ‌های صنعتی، 20 کارگاه به سفال و کارگاه‌های مختلف فلزی و چرم دوزی مربوط می‌شود.

وی نبود بازارچه تخصصی صنایع دستی، نداشتن انجمن‌های فعال، مشکل در بازاریابی، عرضه و فروش را مهمترین دغدغه‌های هنرمندان صنایع دستی قم برشمرد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه استان قم باید به

عنوان مرکز هنرهای اسلامی شناخته شود گفت: هنرمندان این استان توانمندی‌های هنری زیادی دارند و می‌توانند آثار خود را به عنوان هنر شیعی و اسلامی معرفی کنند.

نمایشگاه کیمیای خاک به مناسبت دهه مبارک فجر از 14 الی 20 بهمن 96 در خانه زند برگزار شده است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 8 صبح الی 14 به این خانه تاریخی واقع در خیابان چهارمردان کوچه شماره 17 مراجعه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار