معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به ضرورت حفظ آرامش اجتماعی در جامعه، گفت: عوامل شهرداری نیز تلاش را بر این بگذارند تا جمع‌آوری متکدیان با کمترین تنش روحی و اجتماعی همراه باشد و بتوانیم در کنار اقدامات ارزنده مرکز نگهداری، آرامش را برای کودکان داشته باشیم .
کد خبر: ۵۴۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 02 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»، «محمدعلی طالبی» با حضور در کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد با اشاره به چالش‌های اجرای طرح ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی در یزد، اظهار کرد: همکاری دستگاه قضایی تا حدودی می‌تواند راهگشای کار در این زمینه باشد .

وی بابیان این‌که بحث تکدی گری از دو جنبه آزاردهنده است، افزود: تکدی‌گری نباید به مزاحمت برای مردم و به‌ویژه گردشگران تبدیل شود و شهر جهانی یزد را زیر سؤال ببرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد جنبه دیگر این موضوع را کودکان کار و متکدی دانست و گفت: کودکان متکدی در معرض آسیب‌های دیگری نیز قرار می‌گیرند و شرایطی که در کشور داریم موجب شده تا حساسیت خاصی را در موضوع تکدی گری کودکان داشته باشیم .

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که نباید مانع حضور کودکان و سایرین در خیابان‌ها شویم، تصریح کرد: بارها طرح‌های جمع‌آوری اجراشده است و گزارش‌هایی را نیز داشتیم که کودکان به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌ها مجبور به نان‌آوری برای خانواده هستند.

طالبی با تأکید بر این‌که همه ما در مسئولیتی که داریم باید نسبت به بازخورد و عواقب فعالیت‌های این حوزه بی اندیشیم و مشکلات بعدی را نیز ببینیم، خاطرنشان کرد: این موضوع مسئولیت ما و مددکاران اجتماعی را سنگین‌تر می‌کند و لازم است عملکردی سنجیده ارائه کنیم .

وی با اشاره به این‌که مددکاران اجتماعی نیز در طرح‌های جمع‌آوری که درگذشته اجراشده بود حضور داشت؛ گفت ضرورت دارد که اکنون نیز به این شکل عمل شود و عوامل شهرداری نیز تلاش را بر این بگذارند تا جمع‌آوری با کمترین تنش روحی همراه باشد و بتوانیم در کنار اقدامات ارزنده مرکز نگهداری، آرامش را برای کودکان داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به این‌که قرار است مرکزی با کمک خیران در شهر یزد برای ساماندهی و نگهداری کودکان ایجاد شود،‌ اظهار کرد: در این زمینه باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم و بخشی از کار را نیز به سمتی ببریم که سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران در این زمینه‌ها به‌ویژه آموزش خانواده‌ها ورود کنند.

 

//ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار