کد خبر: ۵۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 29 June 2015
در جلسه شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم احداث بیمارستان گلپایگانی در مهر شهر کرج و اراضی ۱۱۰ فردیس تاکید شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، جلسه شورای اسلامی شهر کرج ظهر امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز و روسای بیمارستان‌های مدنی، کمالی و رجایی، قائم مقام شهردار و رئیس و اعضای شورای شهر کرج در صحن علنی شورا برگزار شد که مشکلات بخش بهداشت و درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مریم قهرمانی صارم با اشاره به اینکه این بخش علی‌رغم مشکلات زیاد رضایتمندی مردم را تا حدود زیادی به دنبال داشته است، اظهار داشت: با حداقل‌ها رضایت نسبی مردم اخذ شده اما باز هم دارای رتبه آخر در کشور هستیم که این امر خوشایند نیست و باید حداکثر تلاش با همکاری مدیریت شهری برای مرتفع کردن مشکلات مردم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه نبود بیمارستان تخصصی در سطح شهر از معضلات محسوب می‌شود، افزود: حداقل 2 بیمارستان تخصصی باید در سطح شهر کرج ایجاد شود و همچنین کمبود تخت‌های بیمارستانی CCU و ICU  بسیار محسوس است تاجایی که برخی بیماران به قدری منتظر می‌مانند که مجبور می‌شوند به تهران بروند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: عدم حضور متخصصان در بیمارستان‌ها از مشکلات موجود در بیمارستان‌‌‌های کرج محسوب می‌شود و در این راستا باید از نزدیکی به تهران برای استفاده از پزشکان مجرب بهره‌ بجوییم.

محمدصادق باغستانی با بیان اینکه در بیمارستان مدنی پزشک مقیم ارتوپد به عنوان بیمارستان تروما وجود ندارد، گفت: با توجه به وضعیت کرج و حجم زیاد بیمار در حوزه تروما به این بیمارستان، نبود این پزشکان جای تعجب است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه انگیزه‌های پرسنل تاثیر بسیاری در ارائه خدمات دارد، گفت: طرح "قاصدک" سبب تبعیض و کاهش انگیزه برای ارائه خدمات شده که باید هرچه سریعتر تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

وی با تاکید بر تسریع در امر افزایش سرانه‌های خدمات درمانی، افزود: مشارکت بخش خصوصی باید در این زمینه به کار گرفته شود و در صورت امکان دفترچه‌ای که در آن اطلاعات جامع از تمامی تسهیلاتی که دستگاه‌های مختلف ارائه می‌دهند تهیه شود و در اختیار بخش خصوصی که علاقمند برای سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان هستند، قرار گیرد.

بهنام محمودی با تاکید بر اینکه نباید بیمارستان‌ها در قسمت‌های پرتردد شهر که ایجاد ترافیک می‌کند، احداث شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمارستان باید در محلی احداث شود تا دسترسی آسان بیماران به آن وجود داشته باشد اما متاسفانه برخی بیمارستان‌های البرز در منطقه‌ای واقع شده که خود ایجاد ترافیک می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: امید است برای صدور مجوز برای بیمارستان‌های جدید این موضوع در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری احداث بیمارستان گلپایگانی در مهرشهر کرج، اظهار داشت: احداث بیمارستان در فردیس نیز بسیار ضروری است چراکه هیچ بیمارستانی در این منطقه وجود ندارد و مردم ناچار هستند برای انجام خدمات درمانی به شهر کرج مراجعه کنند.

محمود دادگو با بیان اینکه با اقدامات انجام شده سرانه‌های درمانی البرز در حال افزایش است، گفت: برای 3 هزار متر باقی‌مانده از اراضی‌ای که به بیمارستان سرمد اختصاص یافته نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا با کمک بخش خصوصی به بیمارستان تبدیل شده و با تعرفه‌های دولتی به ارائه خدمات بپردازد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به توسعه بیمارستان‌های موجود کرج، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تاکنون تمام تلاش خود را برای همکاری در این زمینه مبذول داشته و در این راستا شورای شهر سعی می‌کند در کنار وزارت بهداشت فعالیت قابل توجهی در این عرصه داشته باشد.

وی با بیان اینکه 200 میلیارد تومان وام گرفتیم و برای راه‌اندازی 15 کیلیومتر از قطار شهری کرج نیاز به بودجه زیادی داریم، افزود: این مشکلات مالی سبب نمی‌شود در حوزه بهداشت و درمان از خود سلب مسئولیت کنیم اما مدیریت شهری نیز در حال بارگذاری کاربری‌های اراضی است تا خط 2 قطار شهری به زودی راه‌اندازی شود.

دادگو در پاسخ به رئیس بیمارستان شهید مدنی مبنی بر اینکه شهرداری منطقه 8 کرج برای مجوز ساخت و ساز در این بیمارستان تقاضای 800 میلیون تومان عوارض نوسازی کرده است، گفت: این موضوع توسط شورای اسلامی شهر کرج پیگیری می‌شود چراکه این مبلغ از جیب مردم کسر می‌شود که راهکار مناسب برای حل این موضوع در نظر گرفته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه برای توسعه بیمارستان باهنر از هیچ‌گونه همکاری‌ای دریغ نمی‌کنیم، تصریح کرد: مدیریت شهری به عنوان بازوی قوی برای کمک به بخش بهداشت و درمان با توجه به امکانات موجود همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار