مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با اعلام اینکه سال گذشته 130 هزار فقره کارت هوشمند ملی در استان صادر شده است ، گفت: صدور 400 هزار فقره کارت هوشمند ملی در سال جاری هدف گذاری شده است.
کد خبر: ۵۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 28 June 2015

علی جعفری آذر با اشاره به اینکه متقاضیان کارت هوشمند ملی پس از پیش ثبت نام در سامانه اینترنتی ثبت احوال استان به نشانی www.ncr.ir بر اساس نوبت به مکان های تعیین شده مراجعه می کنند، اظهارکرد: با توجه به اینکه در این مرحله از متقاضی عکس زنده و اثر انگشت گرفته می شود ، حضور فرد الزامی است.

وی افزود: در زمان تحویل کارت هم به واسطه اینکه از طریق اثر انگشت نسبت به فعال سازی کارت اقدام می شود ، به حضور فیزیکی فرد متقاضی نیاز است و امکان ارسال کارت به نشانی افراد از طریق پست وجود ندارد.

جعفری آذر اظهارکرد: افرادی که بیش از 15 سال داشته و تا کنون کارت ملی دریافت نکرده اند ، افرادی که کارت ملی خود را مفقود کرده یا یکی از اطلاعات شناسایی خود را تغییر داده اند همچنین در صورت مستعمل شدن کارت ملی ، شرایط صدور کارت هوشمند ملی بوده و می توانند نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دارا بودن کارت ملی برای دانش آموزان در آستانه ورود به مقطع دوم دبیرستان و ثبت نام کنکور ضروری است ، گفت: اولویت صدور کارت هوشمند ملی با این گروه های سنی دانش آموزی است.

جعفری آذر با اشاره به پروسه دو ماهه صدور کارت هوشمند ملی از این دسته از متقاضیان خواست به موقع نسبت به پیش ثبت نام اینترنتی اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه اعتبار کارت ملی های تاریخ گذشته توسط هیات دولت تمدید شده است ، گفت: اضطراری برای تعویض این کارتها وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه در صورت تغییر نشانی هم نیازی به تعویض کارت نیست ،اظهارکرد: در پایگاه اینترنتی ثبت احوال امکان اصلاح نشانی وجود دارد.

جعفری آذر با اعلام اینکه علاوه بر ادارات ثبت احوال در تبریز و سایر شهرستان ها در تعدادی از دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پست هم امکان ثبت نام متقاضیان کارت هوشمند ملی وجود دارد ، گفت: تا پایان تیر ماه سالجاری امکان ثبت نام در تمامی دفاتر پست مرکزی شهرستانها فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است ، گفت: در صورت توسعه شبکه ملی اطلاعات ، امکان برنامه ریزی برای ارائه خدمات متنوع ادارات و سازمانها از طریق این کارت هوشمند وجود دارد.

وی شناسایی فرد در فضای مجازی، تصدیق هویت، امضای دیجیتال، کیف پول الکترونیک، اتصال به شبکه سلامت و انتخابات الکترونیکی را از جمله ویژگی های این کارت عنوان کرد و افزود: چیت ست تعبیه شده در کارت امکان بهره مندی از خدمات بانکی را میسر می کند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با بیان اینکه برنامه ای برای حذف شناسنامه وجود ندارد در عین حال گفت: هدف ثبت احوال در دراز مدت و با ایجاد بسترهای لازم، جایگزینی کارت هوشمند ملی به جای شناسنامه است.

آذربایجان شرقی بر اساس سرشماری سال 90 دارای سه میلیون و 700 هزار و 569 نفر جمعیت است که 76 درصد آن بیش از 15 سال سن دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :