مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
مدیر توسعه بازرگانی محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از آغاز اجرای طرح پلاک‌گذاری تاکنون 749 دستگاه تراکتور با سن زیر 13 سال در استان پلاک‌گذاری شده است.
کد خبر: ۵۳۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 02 December 2017
شهرام رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: در مرحله نخست طرح پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی بیش از سه هزار و هفتصد دستگاه با سن زیر 13 سال مشمول شماره‌گذاری شده که از این میزان تاکنون  749 دستگاه تراکتور پلاک‌گذاری شده است.

وی افزود: همچنین برای یک هزار و 600 دستگاه تراکتور هم برای طرح پلاک‌گذاری پرونده تشکیل شده است.

مدیر توسعه بازرگانی محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: بیش از 69 درصد تراکتورهای کشاورزی مورد استفاده در مزارع کشاورزی و باغات استان زیر 25 سال سن دارد.

رحمانی یکی از معضلات در امر توزیع سوخت ماشین‌آلات کشاورزی، عدم پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی ذکر کرد و گفت: در حال حاضر هشت هزار و 142 دستگاه تراکتور و 130 دستگاه کمباین غلات و برنج در مزارع کشاورزی و باغات استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسؤول در ادامه با بیان اینکه 69 درصد تراکتورهای کشاورزی استان قزوین دارای سن بین یک تا 25 سال و 31 درصد هم بالای 25 سال سن است، یادآور شد: در حال حاضر برای 41 درصد باقیمانده تراکتورهای بالای 25 سال در بخش کشاورزی هم سوخت توزیع می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در راستای اجرای طرح پلاک‌گذاری ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، هماهنگی لازم با پلیس راهور استان برای پلاک‌گذاری این ادوات در سطح شهرستان‌های استان قزوین انجام شده است.

رحمانی ادامه داد: با توجه به هماهنگی انجام شده تمام ماشین‌آلات کشاورزی باید پلاک‌گذاری شود در غیر این صورت  سوخت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورخ 17 آبان ماه سال جاری، مقرر شده تمام مالکان و صاحبان ادوات و ماشین‌های کشاورزی بدون پلاک حداکثر تا اول اسفند ماه سال جاری  نسبت به انجام پلاک‌گذاری اقدام کنند و از اول اسفند ماه سال جاری هیچ‌گونه سوخت مایع به ماشین‌های کشاورزی فاقد پلاک ارائه نمی‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مشکل کندی روند کار اجرای طرح پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی در استان را، متمرکز و استانی بودن بازدیدهای کارشناس فنی، وجود برودت و  سرما در فصل زمستان و همچنین ترافیک کاری کشاورزان در ایام 9 ماهه کاری عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار