مدیرکل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با اشاره به مشاركت گسترده مردم این استان در پرداخت زكات گفت: مردم استان فارس ۱۰ درصد زکات کشور را پرداخت می‌کنند.
کد خبر: ۵۱۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 02 November 2017
 محمد بذرافشان،‌ مدیرکل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، ۸ آبان‌ماه با بیان اینكه مردم استان فارس ۱۰ درصد زکات کشور را پرداخت می‌کنند، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس رتبه نخست جمع‌آوری زکات کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به میزان پرداخت زكات در سال جاری افزود: مردم استان فارس از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد و ۷۶۴ میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند.

بذرافشان با اشاره به سخنان امام على(ع) مبنی بر اینکه بركت در دارایی كسى است كه زكات بپردازد، گفت: مردم مومن استان فارس در ۶ماهه نخست امسال بیش از چهار استان برخوردار کشور زکات پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد فارس یادآور شد: در ۶ ماهه نخست امسال ۸۹ درصد از کل برنامه پیش‌بینی شده درآمدهای زکات سال ۱۳۹۶ محقق شده است.

مدیركل كمیته امداد فارس همچنین از رشد بیش از ۲۶۰ درصدی مشارکت مردم فارس در پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان زکات برای رفع نیازهای ۱۳۰ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد فارس هزینه می‌شود.

وی بیان كرد: مبالغ جمع‌آوری شده طرح صدقات برای رفع نیازهای خانوارهای تحت حمایت در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان شهر و محل جمع‌آوری هزینه می‌شود.

بذرافشان در پایان یادآور شد: راستای اجرایی كردن برنامه ورود، خروج و نگهداشت مددجویان،این نهاد می‌کوشد با مدیریت فقر و نگاه کلان به این پدیده نسبت به توانمندسازی مددجویان و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی اقدام كند و

تامین اجتماعی، مسکن و ... را که قابلیت توانمند سازی را دارند احصا و در قالب کمیسیون حمایت و توانمندسازی نسبت به خروج مددجویان اقدام كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار