تابناک گزارش می دهد؛
شعبه ویژه شورای حل اختلاف زندان دهدشت در راستای سیاست های کاهش جمعیت کیفری و با حضور مدیرکل زندان ها ، معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراها و مسؤلین قضایی شهرستان کهگیلویه افتتاح شد.
کد خبر: ۵۱۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹ 30 October 2017
ه گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، در این آیین که با حضور جمعی از مسئولین قضایی دادگستری استان و شهرستان کهگیلویه و همچنین مدیر کل زندانها و مسؤلین زندان شهرستان برگزار شد، شعبه شورای حل اختلاف در زندان شهرستان کهگیلویه افتتاح و به بهره برداری رسید.

شعبه ویژه شورای حل اختلاف در زندان دهدشت افتتاح شد + تصاویر
اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه افتتاح این شورا گفت: تاسیس شعبه شورای حل اختلاف در زندان دهدشت می تواند نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندان داشته باشد.
عضو شورای قضایی استان گفت: با توجه به جمعیت فعلی زندان دهدشت و اینکه بخشی از مددجویان بعلت جرائم مالی و یا نزاع های محلی در زندان بسر میبرند، ایجاد شعبه ای از شورای حل اختلاف بمنظور دعوت از شکات و ایجاد صلح و سازش بین طرفین لازم و ضروری به نظر می رسید که با حمایت رئیس کل دادگستری و موافقت حجت الاسلام ساجدی رئیس شورای های حل اختلاف استان این شعبه با امکانات مطلوب در زندان دهدشت افتتاح شد.
وی افزود: شوراهای حل اختلاف عملکرد بسیار مطلوبی در اخذ رضایت از شکات و صلح و سازش دارند و وجود چنین شعبه هایی در زندان، کمک شایانی به حل و فصل پرونده مددجویان واجدالشرایط و در نهایت کاهش جمعیت کیفری زندان ها می کنند.
مدیر کل زندانها تصریح کرد: از جمله راهکارهای عملی در ایجاد کاهش جمعیت کیفری زندانها ایجاد شعبات شورای حل اختلاف بوده که اهتمام و تلاش شورای حل اختلاف زندان مرکزی و کسب عنوان برتر در کشور، ما را بر آن داشت تا با تلاش دلسوزانه ای که در وجود همکارانمان سراغ داریم شعبه ای مجزا در زندان دهدشت ایجاد و راه اندازی نمائیم.
حجت الاسلام ساجدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف نیز به تشریح اهداف و وظایف شورای حل اختلاف پرداخت و گفت: هدف ازایجاد شورای حل اختلاف در زندان دهدشت موضوع صلح و سازش و مصالحه منجر به آزادی از زندان است که امیدوارم با تلاش اعضاء این شورا اقدامات مؤثری در این زمینه صورت پذیرد.
وی اظهار امیدواری کرد تا شعبه شورای حل اختلاف زندان دهدشت بتواند مسیر موفقی را درجهت اخذ رضایت و صلح و سازش در پرونده های مختلف زندانیان این مرکز بازپروری داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار