مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد:تقویت همبستگی اجتماعی، حضور مردم در عرصه خدمت رسانی به محرومان و بهره گیری از تخصص مردم، فقیر یابی و شناسایی نیازمندان واقعی، پیشگیری از فقر، جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی در سطح محلات، ارتقا سرمایه های اجتماعی و جهت دهی به احساسات و افکار مردم از جمله کارکردهای مراکز نیکوکاری هستند.
کد خبر: ۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰ 15 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، حمید نصیری پیش از ظهر یکشنبه در نشستی خبری، با بیان اینکه کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت خود به سمت و سوی ایجاد یک شبکه اجتماعی و انسانی حرکت کرده و حدود سه سال برای تشکیل شبکه نیکوکاری مطالعه شده است، گفت: شبکه نیکوکاری شبکه ای انسانی و مردم محور است که اجزای آن مراکز نیکوکاری محلات با تمرکز بر مساجد هستند.

وی یادآور شد: به ازای هر ۲۰ هزار نفر شبکه ای نیکوکاری ایجاد می شود که هر مرکز نیکوکاری شامل شش عضو است و این مراکز تحت نظارت و پشتیبانی کمیته امداد قرار دارند.

مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد با عنوان اینکه شبکه نیکوکاری یک شبکه حمایتی است، اظهار داشت: جامعه هدف شبکه نیکوکاری نیازمندان و نیکوکاران هستند.

نصیری با بیان اینکه مراکز نیکوکاری به دو شکل فیزیکی و مجازی تشکیل می شوند، عنوان کرد: نرم افزار مراکز نیکوکاری مجازی در حال تهیه است که تا سال آینده برای استفاده به اتمام خواهد رسید.

شناسایی نیازمندان واقعی از کارکردهای شبکه نیکوکاری است

وی به اشاره به کارکردهای مراکز نیکوکاری در سطح جامعه پرداخت و بیان کرد: تقویت همبستگی اجتماعی، حضور مردم در عرصه خدمت رسانی به محرومان و بهره گیری از تخصص مردم، فقیر یابی و شناسایی نیازمندان واقعی، پیشگیری از فقر، جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی در سطح محلات، ارتقا سرمایه های اجتماعی و جهت دهی به احساسات و افکار مردم از جمله کارکردهای مراکز نیکوکاری هستند.

مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه یکی دیگر از کارکردهای مراکز نیکوکاری تقویت مسئولیت های اجتماعی افراد است، تاکید کرد: تلاش ما این است که هر قشری از مردم بتوانند متناسب با توانایی های خود نقش را در برابر نیازمندان انجام دهند و قصد بر این است که مددکاری عمومی را به مردم واگذار کنیم.

نصیری تصریح کرد: شبکه نیکوکاری تنها یک شبکه اجتماعی و مردمی است و هیچ کارکرد سیاسی ندارد.

وی گفت: شبکه نیکوکاری قصد دارد سرعت، قابلیت و انعطاف را در ارائه خدمات افزایش دهد.

فعالیت ۲۰۰ هزار نیکوکار و نیروی افتخاری با مراکز نیکوکاری

مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد بیان کرد: بیش از ۹۰۰ مرکز نیکوکاری و اکثرا در مساجد در سطح کشور فعال شده اند که ۶۷ میلیارد تومان از ابتدای کار این مراکز تاکنون جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

نصیری افزود: پنج هزار و ۴۰۰ نفر از معتمدین محلات عضو این مراکز و هیئت عامل این مراکز در سطح کشور هستند.

وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ هزار نفر در کشور به عنوان نیکوکار و نیروهای افتخاری با شبکه های نیکوکاری ارتباط دارند.

فارس جزو پنج استان برتر کشور در حوزه نیکوکاری است

مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد کشور گفت: استان فارس در حوزه کارهای نیکوکاری و کیفیت کارها جزو پنج استان برتر کشور است.

نصیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بخشنامه تعامل با مراکز خیریه به کمیته های امداد استان ها فرستاده شد که شعار کار آن تعامل با مراکز خیریه است، گفت: کمیته امداد تمایل دارد که با مراکز خیریه تقسیم کار انجام دهد یا بعضی از کارها را مشترکا با آن ها به انجام رساند.

افتتاح مراکز نیکوکاری جدید در فارس در هفته احسان و نیکوکاری

مدیر کل کمیته امداد فارس نیز در این نشست اظهار داشت: تا پایان سال ۹۲ در استان فارس ۶۰ مرکز نیکوکاری با هدف توسعه مشارکت مردم و تقویت همبستگی اجتماعی ایجاد شد.

علی الهیاری با بیان اینکه پیش بینی شد ۳۰ مرکز دیگر به مراکز نیکوکاری استان افزوده شود، عنوان کرد: در سال جاری تعداد مراکز نیکوکاری فارس به ۷۰ مورد رسیده است و مراکز دیگر نیز در هفته احسان و نیکوکاری در استان افتتاح می شوند.

وی همچنین اعلام کرد: ۱۰ هزار و ۵۷۶ امدادیار و نیکوکار توسط مراکز نیکوکاری در سطح استان شناسایی شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار