تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد؛
صبح امروز داوود احمدی نژاد برادر رییس جمهور سابق در بیمارستان ولی عصر تهران درگذشت.
کد خبر: ۵۰۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 04 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،داوود احمدی‌نژاد برادر رئيس سابق دولت، زاده ۱۳۲۹ در آرادان با سابقه عضويت در سپاه بود.

  در دوران ریاست برادرش محمود احمدی‌نژاد بر دولت به سمت ریاست بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شد. اما مرداد ۱۳۸۷ از مقام خود کناره‌گیری کرد. علت برکناری او اختلافش با محمود احمدی‌نژاد بر سر انتصاب علی کردان به پست وزارت کشور و نیز تأثیرپذیری محمود احمدی‌نژاد از مشایی عنوان شده بود.      
         
  داوود احمدی‌نژاد بعد از جدایی از برادر، در سال۸۷ بعنوان نماینده رئیس‌جمهور در کمیته ستاد پدافند غیرعامل کشور منصوب شد اما اين انتصاب هم دوامي نداشت.  

   بعدا درخبري رسمي اعلام شد كه به دلیل عدم تحقق و اجرایی شدن منویات و تدابیر مقام معظم رهبری و همچنین متوقف شدن پروژه های پدافند غیر عامل ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، درخواست شده است كه بیرخانه کمیته دائمی پدافند غیر عامل از نهاد ریاست جمهوری به ستاد کل منتقل شود. با اين نقل وانتقال، داوود احمدي نژاد از سمت خود كنار گذاشته شد.
                                                 
   داوود سال ۱۳۹۲ در انتخابات ریاست‌جمهوری، ثبت نام کرد اما به حمایت از سعید جلیلی كنار رفت البته حمایتش از جلیلی یک هفته بیشتر دوام نیاورد و دوباره گفت: «به نظر من در میان نامزدهای موجود، جلیلی و ولایتی به ولایت نزدیک‌ترند؛ اما من پختگی بیشتری از ولایتی دیدم و از وی حمایت می‌کنم.»

    سال ۹۱در جمع رهپویان ولایت شهرستان محمودآباد با اشاره به رحیم مشایی و محمدرضارحیمی گفته بود: «بنده بارها گزارش شفاهی و کتبی خود را به بزرگ‌تر اینها ارائه کردم که این افراد که هستند و چرا باید این افراد در کنار شما باشند، ولی کسی گوش نکرد.گفته مي شود كه اشاره او به عنوان «بزرگتر» برادرش محمود بوده است.

داود احمدی نژاد در مورد مشایی گفته بود كه او خودش را نماینده امام زمان (عج) می داند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز داوود احمدی نژاد در بیمارستان ولی عصر تهران درگذشت.


گزارش سید مصطفی گنجی

پایان یک برادری/ نگاهی به رابطه داوود و محمود احمدی نژاد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار