مدیرکل انتقال خون اردبیل
مدیر کل انتقال خون استان اردبیل از رشد ۵.۷ درصدی خون گیری تا اواخر خرداد ماه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 16 June 2015
به گزارش مهر، الله وردی نوبخت تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار و ۱۴۲ واحد خون گیری انجام شده است.

وی افزود: این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته هفت هزار و ۹۹۹ واحد خون گیری انجام شده بود که اختلاف ارقام دو سال ۱۴۳ واحد خون گیری و به عبارتی رشد ۵.۷ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل انتقال خون استان با یادآوری حذف خون گیری از ساختمان مرکزی انتقال خون در اردبیل و تمرکز خون گیری در پایگاه انتقال خون جنب بیمارستان فاطمی اضافه کرد: با این وجود در میزان خون گیری شهر اردبیل با کاهش مواجه نستیم.

به گفته نوبخت در مدت زمان ذکر شده سال جاری پنج هزار و ۸۷۴ واحد خون گیری در اردبیل انجام شده که با تعداد خون گیری انجام شده مدت مشابه سال گذشته شامل پنج هزار و ۷۸۴ مورد، ۹۰ مورد افزایش را نشان می دهد.

وی تعداد خون گیری سال جاری در پایگاه خلخال را ۷۰۴ واحد برشمرد و گفت: در پارس آباد نیز ۹۱۶ واحد خونگیری انجام شده است.

مدیر کل انتقال خون استان بیشترین تغییرات را منتسب به پایگاه مشگین شهر دانست و افزود: از ابتدای امسال ۶۴۸ واحد خون گیری در مشگین شهر به ثبت رسیده که به نسبت مدت مشابه سا قبل ۱۸۴ مورد افزایش را نشان می دهد.

نوبخت از ارسال ۳۵ هزار مورد پیامک تبریک در روز جهانی اهدای خون به اهداکنندگان استان خبر داد و افزود: علاوه بر این مسابقات داخلی ورزشی آمادگی جسمانی بین کارکنان به مناسبت این ایام برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار