سفیر مکزیک در ایران
عصر شنبه نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با حضور اولیسس کانچولا گوتییرز سفیر مکزیک در ایران در هتل ملک چالوس برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 14 June 2015

به گزارش تابناک، سفیر مکزیک در ایران در این جلسه با اشاره به تمدن کهن مکزیک و ایران، ملت دو کشور را خونگرم و متمدن توصیف کرد و خواستار افزایش همکاری های دو کشور در همه زمینه ها از جمله همکاری های اقتصادی و فرهنگی شد.


اولیسس کانچولا گوتییرز گفت:با حضور 16 ماهه خود در ایران و شناخت بیشتر فرهنگ و مردم این سرزمین شباهتهای زیادی را بین دو ملت مشاهده کردم و و دریافتم ظرفیت های بسیاری در مکزیک و ایران را وجود دارد از این رو باید تلاش کنیم مبادلات فرهنگی و اقتصادی دو کشور را بیش از پیش افزایش دهیم.


وی تصریح کرد: ایران با توجه به قابلیت های منحصر بفرد به ویژه مازندران که از دریا، جنگل و کوهستان های زیبا برخورار است می تواند به قطب گردشگری جهان مبدل شود.


وی خاطرنشان کرد: مکزیک با جمعیت 160 میلیونی که میانگین سنی آن زیر 30 سال است در سال گذشته موفق شد معادل کشورهای آمریکای لاتین صادرات به کشورهای مهم دنیا داشته باشد که 80 درصد آن تولید داخلی بوده است.


سفیر مکزیک کشور ایران را با جمعیت 80 میلیونی بازار جذابی برای سرمایه گذاران جهان توصیف کرد و گفت: بازرگانان و تجار مکزیکی از بازار خوب ایران بی اطلاع هستند و ما به دنبال آگاهی و شناخت بیشتر آنها از ایران هستیم.


کانچولا با ابراز خشنودی از انعقاد قراردهای تجاری بین دو کشور تاکید کرد در زمینه گسترش همکاری های دو کشور تلاش خواهد کرد.بر اساس گزارشها مبادلات تجاری دو کشور ایران و مکزیک سالانه حدود یکصد میلیون دلار برآورد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار