استاندار فارس گفت: فارس دارای جایگاه برتر در بحث خیرین مدرسه ساز در کشور قرار داد.
کد خبر: ۴۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 07 June 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:محمد احمدی ظهر یکشنبه در نشست خبری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز افزود: خوشبختانه استان فارس طی چندین سال گذشته همواره در مباحث مربوط به حضور و فعالیت های خیرین در کشور دارای جایگاه برتر بوده است.

وی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز و خیرین سلامت استان فارس در کشور دارای جایگاه رفیعی است که در این راستا باید بیش از گذشته زمینه را برای حضور خیرین فراهم کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه حضور خیرین در سراسر جهان به عنوان یک فرصت مهم در توسعه و پیشرفت مد نظر قرار داده می شود، گفت: امروز در کشورهای مختلف جهان شاهد حضور خیرین در بخش های مختلف توسعه ای و فرهنگی هستیم و در این میان در ایران نیز این فرصت بزرگ وجود دارد.

احمدی یادآور شد: در بحث مدرسه سازی اگر قرار باشد به بودجه های دولتی تکیه داشته باشیم به طور حتم ساخت یک مدرسه سالها طول خواهد کشید در حالیکه امروز در استان فارس شاهدیم خیرین مدرسه ساز به سرعت و به بهترین شکل ممکن مدارس مجهز را برای دانش آموزان آماده می کنند.

وی افزود: استان فارس و شهر شیراز از گذشته های دور شاهد فعالیت خیرین در بحث مدرسه سازی بوده که از نمونه های آن می توان به مدرسه قوام، مدرسه خان و... اشاره کرد.

استاندار فارس تصریح کرد: از طرفی باید برنامه ریزی دقیق داشت که نه تنها از خیرین داخل کشور برای ساخت مدرسه استفاده شود بلکه با بررسی در کشورهای دیگر نیز به سراغ خیرین ایرانی حاضر در آن کشورها رفت.

احمدی با اشاره به اینکه استفاده از خیرین ایرانی حاضر در کشورهای عربی کاری مناسب است، گفت: امروز بخش زیادی از سرمایه های حاضر در کشورهای عربی از جمله امارات مربوط به ایرانیان و به خصوص اهالی فارس است که باید بیش از گذشته از حضور آنها برای ساخت مدارس استفاده شود.

در ادامه این نشست رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس نیز گفت: خیرین استان فارس بیشترین تلاش را برای مدرسه سازی از گذشته های دور تاکنون انجام داده و این راه همچنان با قدرت ادامه پیدا می کند.

محمد جدی افزود: اولین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال ۸۸ برگزار شد و بعد از ظهر سه شنبه هفدهمین جشنواره در شیراز برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم معاون توسعه و تجهیز مدارس کشور، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور و.... حضور خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار