رئیس ستاد فرهنگیان روحانی گفت: سابقه برخی نامزدهای انتخابات نشان می دهد که اگر آنها رئیس جمهور شوند ، کشور به شرایط 92 بازمی گردد.
کد خبر: ۴۲۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 12 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز جمعه درهمایش موسسان، مدیران و همکاران فرهنگی مدارس و آموزشگاه های غیردولتی شهرتهران با عنوان همایش « فرهنگ و امید» در سالن همایش های امام علی (ع) افزود: «آقایان می گویند ما 'رقیب هراسی' می کنیم ، آنها می گویند عملکرد دولت ضعیف بوده و دلایلی بیان می کنند که معمولا غلط و دروغ است».
وی اظهارکرد: اما روحانی دست کم یک کارنامه چهارساله دارد که می توان میزان توفیق آن را مورد بررسی قرارداد و اگر وعده های او محقق نشده نیز می توان آن را ارزیابی کرد که آیا به دلیل پیچیدگی های کار بوده یا به دلیل کارشکنی هایی بوده که درمدت چهارسال مقابل دولت انجام شده یا اینکه ناشی از ضعف مسئولان دولت بوده است. در برخی موارد یک یا دو عامل بطور همزمان موثر بوده است.

**رقیب هراسی نمی کنیم
رئیس ستاد فرهنگیان روحانی گفت: ما رقیب هراسی نمی کنیم. مثلا می گوییم آقای رئیسی شما 38 سال دراین نظام زحمت کشیدید و در20 سالگی، دادستان دو شهربودید، بعد در مناصب مختلف دستگاه قضایی منصوب می شوید و معاون اول رئیس سازمان بازرسی را در کارنامه خود دارید، اینها را به صورت روشن تر به مردم نشان دهید.
نجفی افزود: در مدت 10 سال، رئیس بازرسی بودید که اصلی ترین وظیفه آن مبارزه با فساد بوده ، شما کارنامه روشنی از عملکرد 10 ساله خود ارائه دهید تا مردم دلشان محکم شود. شما 10 سال معاون اول دستگاه قضا بودید که نفر بعدی که آن را تحویل گرفت گفت من ویرانه تحویل گرفتم.
وی با بیان اینکه رقیب هراسی، بحث روشنی است، شما می گویید یک ماه قبل تصمیم گرفته اید نامزد ریاست جمهوری شوید بعد در برنامه تلویزیونی، کتاب نشان می دهید و می گویید ما 6 ماه روی این کتاب کارکردیم. این تناقض گویی ها درست نیست.

**هرشهروند تهرانی با خروج قالیباف ازشهرداری ، 7.5 میلیون تومان بدهکار است
رئیس سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه قالیباف شهردارتهران کارنامه 12 ساله دارد ادامه داد: من 6 سال درمدیریت او، عضو شورای شهر تهران بودیم که صحبت های مختلفی درباره مدیریت او بود اما ما فقط 3 نفر بین 15 نفر بودیم که تلاش کردیم به قالیباف رای دهیم، در مدت 6 سال مسائل شهرداری و شهری را بررسی و پیگیری کردیم و در جایی ناامید شدیم.
نجفی بابیان اینکه اکنون قالیباف شهرداری را به کسی واگذار خواهد کرد، حال یا رئیس جمهور می شود یا به نوع دیگر شهرداری را ترک می کند، اظهارکرد: بین 20 تا 60 هزار میلیارد تومان شهرداری تهران بدهکاراست. این فاصله بین اعداد به خاطر عدم شفافیت ها است.
وی ادامه داد: بارها و بارها از شهرداری تهران خواسته شده تا صورت بدهی های خود را به صورت شفاف ارائه دهد ؛ شهرداری این میزان بدهی را 20 هزارمیلیارد تومان و شورای شهر این مبلغ را 60 هزار میلیارد تومان می داند.
وی گفت: اگر این مبلغ را با بودجه شهرداری در سال 96 که بالغ بر 17 هزار و 600 میلیارد تومان است، مقایسه کنیم بودجه با مبلغ بدهی ، فاصله سه برابری دارد.
نجفی ادامه داد: هر شهروند تهرانی در زمان خروج قالیباف از شهرداری ، 7.5 میلیون تومان بدهکار است.
رئیس ستاد فرهنگیان روحانی گفت: درهمین شهرداری با درآمد افسانه ای و وضعیت عجیب و غریب و امکانات، برای پرداخت حقوق کارکنان چند ماه از بانک شهر وام می گیرند و حقوق کارکنان را پرداخت می کنند.
نجفی اظهارداشت: هم اکنون میلیون ها مترمربع تراکم سیار به دست عده ای سپرده شده است. تراکم سیار به این معنا است که مجوز ساخت هزاران متر مربع فضای مسکونی به پیمانکارانی اعطا می شود که زمین خاصی برای آن درنظر نگرفته اند و بعد دنبال زمین می گردند.
وی افزود: عواملی در این بین نیز با گرفتن مبالغی (پورسانت)، معامله را جوش می دهند و این عوامل، ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با شهرداری و مدیران شهرداری دارند.

**آش شله قلمکار تبلیغاتی برخی نامزدهای انتخاباتی!
وی تصریح کرد: قالیباف درتبلیغات خود ازجنبش وال استریت، کمپین های تبلیغاتی اوباما، ترامپ، احمدی نژاد و موسوی شعارهایی را گرفته و همه آنها را تلفیق کرده و آش شله قلمکار به عنوان گفتمان تبلیغاتی ارائه داده است.
نجفی گفت: گفتمان امروز قالیباف با شعارمدیریت جهادی او درسال 92، تناسبی ندارد. از سویی از اجناس وارداتی انتقاد می کند و ازسوی دیگر کاپشن ایتالیایی می پوشد. صحبت ما این است که هر کس هر جوری هست خودش را معرفی کند. فریب افکار عمومی بد است.
وی افزود: آیت الله هاشمی از بدترین چیزی که نفرت داشت، فریب و دروغ بود اما امروز چگونه عده ای می توانند به هر قیمتی ، رای مردم را بدزدند.
رئیس ستاد فرهنگیان روحانی گفت: قالیباف درسال 84 فکر می کرد، به قول خودشان جریان ارزشی پشت سرشان است و بعد از رای نیاوردن داشت مواضع سوپرانقلابی می گرفت که عده ای به دادش رسیدند.
وی ادامه داد: امسال طرفدار 96 درصد مستضعفان و محرومان شده و در مناظره ها می گوید من طرفدار مدیریت بانوان هستم اما در مدیران سطح بالایی شهرداری، فقط یک شهردارمنطقه ای زن داریم. هنگامی که شهردار بود طرح تفکیک جنسیتی کارکنان زن و مرد در شهرداری را ارائه داد و تعدادی از زنان، نیروهای مازاد شدند.
نجفی افزود: براساس طرح جامع حمل و نقل قرار بوده که در سال 96، ظرفیت مترو، 6 میلیون سفر در روز باشد در حالیکه اکنون 1.3 میلیون سفر در روز است.
وی ادامه داد: همچنین 800 میلیارد تومان هزینه ساخت پل صدر برآورد شد و نهایتا هفت هزارمیلیارد تومان خرج ساخت آن شد؛ یعنی 9 برابراعتباربرآورد شده و اگر این ارقام صرف بهبود حمل و نقل عمومی می شد اکنون وضعیت حمل و نقل مترو و اتوبوس بهتر بود. «واقعا مایه تاسف است».
وی اضافه کرد: روشن است که رئیسی آشنایی کارشناسی با مدیریت و اعداد و ارقام ندارند و می گوید این دولت مسکن مهر را تعطیل کرده است اما این دولت با وجود انتقادات، چند صدهزار متر مربع از باقیمانده این طرح را تکمیل کرد و این باقیمانده ها تا پایان امسال تکمیل می شود.

**یارانه 150 هزارتومانی، وعده پوچ
رئیس ستاد فرهنگیان روحانی گفت: برخی نامزدها، هیجانی درمردم ایجاد می کنند که وضعیت شما بد است؛ اکنون دولت ، تورم کمتر ازهشت درصد را تحویل می دهد درصورتیکه احمدی نژاد، دولت را با تورم 36 درصد تحویل داد.
وی ادامه داد: تحریف و دامن زدن به توقعات مردم با وعده دادن یارانه 150 هزارتومانی درست نیست؛ دادن این مبلغ یارانه به تصویب قانون نیاز دارد و اگرهم قانون آن تصویب شود باید پول آن باشد و حداقل 71 درصد واحد به تورم اضافه خواهد کرد.
نجفی گفت: با پرداخت یارانه 150هزارتومانی، قیمت بنزین از یکهزار تومان به چهار هزار و 500 تومان می رسد.
وی افزود: توضیح این مسائل برای مردم سخت است؛ جمعیتی از مردم در شرایط معیشتی سختی به سر می برند و فریب وعده 150 هزار یارانه را می خورند.
وی یادآور شد: کل میزان درآمد نفتی دولت در این چهار سال، حدود 150 میلیارد دلار بود که این رقم در سالهای 88 تا 91، 250 میلیارد دلار بوده است.

**مسیر ناکجاآباد با انتخاب نادرست
به گفته رئیس ستاد فرهنگیان روحانی، دولت یازدهم درهرماه، 20 میلیارد دلار از دولت قبلی کمتر درآمد داشته اما تلاش کرده آن را در جهت بهبود وضعیت موجود مانند اجرای طرح تحول سلامت و یارانه تضمینی خرید گندم از کشاورزان کند.
نجفی تصریح کرد: اگر انتخاب نادرست انجام شود کشور در مسیر ناکجا آباد می افتد.

**برنامه های آموزش و پرورش نامزدهای انتخاباتی کجاست؟
رئیس ستاد فرهنگیان روحانی گفت: غیر از رئیسی که برنامه کلی داشته، نامزد دیگری برای آموزش و پرورش برنامه ای نداشته است.
نجفی با اشاره به تبدیل غیرکارشناسی دوره پنج ساله ابتدایی به دوره 6 ساله در دوره های گذشته بدون تدوین کتاب و آموزش معلمان، افزود: دولت فعلی معتقد می باشد تا آنجا که ممکن است امور مربوط به ارائه خدمات و تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کند.
وی بیان داشت: دولت اگر بخواهد شهریه های موسسات و مدارس غیردولتی را پایین نگه دارد، باید آن را جبران کند . ایجاد صندوق حمایت از مدارس غیردولتی در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.
وی افزود: برنامه رئیسی جلوگیری از توسعه مدارس غیردولتی بنگاهی سودجو است که منظور از مدارس غیردولتی بنگاهی را نمی دانم.

**فضای این دوره انتخاباتی به دروغ و فریبکاری آلوده شد
رئیس ستاد فرهنگیان روحانی، گفت: انتخابات درهمه دنیا ابزاری برای اعمال خواست مردم در مورد برخی از امور حکومتی است و انتخاب رئیس جمهور معمولا مهم ترین انتخابی است که مردم انجام می دهند.
نجفی افزود: « روزهای قبل از انتخابات باید فضایی برای بحث و گفت وگو پیرامون چالش ها و راه حل های عبور از این چالش ها باشد اما متاسفانه در این دوره از انتخابات ، فضا به تحریف، توهین، دروغ و فریبکاری آلوده شده است».
وی گفت: نظرات و مطالبی که در این دوره از انتخابات در رسانه های گوناگون اعم از صدا و سیما، مطبوعات و شبکه های اجتماعی فضای کشور را از فضای عالمانه دور می کند.
وی تصریح کرد: متاسفانه یک نوع فریبکاری برای فریفتن مردم و ایجاد طمع در برخی اقشار جامعه برای خریدن رای آنها به وجود آمده است.
وی اظهار امیدواری کرد تا مردم مانند سال 92، تصمیم درستی بگیرند و این تصمیم کشور را از مرحله خطرناک عبور خواهد داد.

**کوبش طبل وعده های توخالی و انتظارات فرهنگیان
رئیس ستاد فرهنگیان روحانی، گفت: بالا بردن مطالبات مردم بدون اینکه مبنای علمی و حقیقی داشته باشد و دادن وعده های بدون پشتوانه علمی و عملی، نه تنها مشکلاتی برای بخش اجرایی بلکه برای نظام ایجاد خواهد کرد و مردم را نسبت به مسئولان دولتی بی اعتماد می کند.
نجفی افزود: برخی نامزدهای انتخاباتی بر طبل وعده های توخالی می کوبند و این افراد آیا به مصالح درازمدت کشور می اندیشند.
وی تصریح کرد: تاسف ما فرهنگیان از این است که چرا بجای اینکه فضای انتخابات به سمت گفتمان برود به سمت تحریف و دروغ می رود.
وی گفت: فرهنگیان باید به مردم هشدار بدهند که اگرخوب تصمیم گیری نشود ممکن است صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد شود ؛ این صدمات حتی ممکن است از اتفاقاتی که در هشت سال اتفاق افتاد نیز بدتر باشد.
نجفی ادامه داد: فرهنگیان خواستار آن هستند که هر کسی که مسئولیت می پذیرد ، آموزش و پرورش را بطورجدی نگاه کند و بخشی از مشکلات آن را برطرف کند و از سوی دیگر نگاهمان به آینده کشور است و پاسخ به این سئوال که آیا واقعا آنچه این نامزدهای انتخاباتی انجام خواهند داد در جهت پیشرفت و توسعه و راحتی کشور خواهد بود .
وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این دوره از انتخابات این است که از یک سو برنامه ها و شعارها بطور دقیقی روشن نیست.

**کارنامه شفاف آقایان کجاست؟
رئیس ستاد فرهنگیان روحانی، گفت: برخی از نامزدهای انتخاباتی کارنامه خود را آنگونه که واقعیت دارد، ارائه نمی دهند که ببینیم در کارنامه آنان، توانایی اجرای یک برنامه موجود هست یا نیست.
نجفی افزود: اگرنامزدها انتخاباتی برنامه ای برای اجرای وعده خود داشته باشند با توجه به کارنامه های گذشته خود آیا مرد اجرای این وعده ها هستند؟.
وی گفت: فکر می کردیم هر چه در انتخابات جلوتر می رویم ، صحبت های نامزدها ، «برنامه محور» تر خواهد شد و مردم توانایی انتخاب نامزد اصلح را پیدا می کنند اما در این دوره برعکس شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :