مدیر کل کمیته امداد فارس گفت: ۱۷ هزار و ۸۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان اعم از شهری و روستایی فاقد مسکن هستند.
کد خبر: ۴۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 01 June 2015

تابناک فارس:علی الهیاری با بیان این مطلب، افزود: همچنین ۳۹ هزار و ۶۰۰ خانواده شهری و روستایی تحت پوشش این نهاد دارای مسکن نامناسب هستند.

وی مشکل مسکن خانواده های نیازمند را یکی از بزرگ ترین دغدغه های مجموعه کمیته امداد ذکر کرد و گفت: هزینه اجاره مسکن، کمر نیازمندان را خم کرده و این افراد به دلیل ناتوانی در تهیه مسکن و نداشتن درآمد کافی، مجبور هستند که در محل های نامناسب شهر، که سنخیتی با وضعیت اجتماعی آن ها ندارد، زندگی کنند.

احداث سالانه هزار مسکن روستایی در استان

مدیر کل کمیته امداد فارس با اشاره به اینکه در قالب مسکن مهر و بهسازی مساکن روستایی مشکلات جمع کثیری از خانواده های نیازمند به مسکن مرتفع شده است، اظهار داشت: طی هشت سال اخیر ۱۳ هزار و ۵۰۰ مسکن روستایی در استان بازسازی و بهسازی شده و سه هزار و ۵۰۰ مسکن مهر در شهرها برای خانواده های نیازمند ساخته شده است.

الهیاریگفت: کمیته امداد در استان طی تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن قادر است از محل زمین ها رایگان، وام های قرض الحسنه بنیاد مسکن، کمک های بلاعوض خود نهاد کمیته امداد و مشارکت خانواده های نیازمند و خیرین مشکل مسکن مددجویان روستایی را رفع کند.

وی ادامه داد: کمیته امداد فارس قادر است سالانه از محل کمک های خیرین و وام بنیاد مسکن هزار واحد مسکن را در روستاها احداث کند.

مشکل مسکن متوجه مددجویان پنج شهر فارس

مدیر کل کمیته امداد فارس با بیان اینکه در شهرها به دلیل بالا بودن هزینه تامین زمین، حل مشکل مسکن مددجویان سخت شده و این مسئله برای مددجویان شهری حاد شده است، گفت: بیشترین مشکل مسکن خانواده های تحت پوشش استان متوجه شهرهای شیراز، کازرون، مرودشت، فسا و جهرم است.

الهیاری عنوان کرد: سعی شده با مهاجرت خانواده های نیازمند شیرازی به روستاهای اطراف این شهر و یا چنانچه شیراز زادگاه اصلی آن ها نیست، با برگرداندن آن ها به زادگاه هایشان، تا حدی در برطرف کردن مشکل مسکن آن ها کمک کرد.

وی افزود: برای رفع مشکلات مسکن مددجویان شهری باید در انتظار طرح ملی مانند مسکن مهر بود.

به گفته مدیر کل کمیته امداد فارس حل مشکل مسکن مددجویان علاوه بر اینکه از نظر روحی و روانی شرایط مساعدی برای آن ها ایجاد کرده و بر اعتماد به نفس آن ها نقش به سزایی دارد و جایگاه اجتماعی جدیدی را برای آن ها به وجود می آورد، در مسیر توانمند سازی آنان نیز اثر گذار است.

مشکل مسکن مددجویان از بزرگ ترین چالش های این نهاد است

الهیاری در بخش دیگری از سخنان خود کمبود منابع را یکی از مهم ترین مشکلات کمیته امداد در مواجهه با رفع مشکلات فقرا و نیازمندان دانست و گفت: در سال های گذشته یکی از مهم ترین دغدغه های این نهاد مشکلات بیماران نیازمند بود که با حمایت دولت و در طرح تحول سلامت این مشکل به نحو مطلوبی رفع شد، با این وجود هنوز مشکلات معیشتی، مشکل مسکن و تامین جهیزیه دختران در آستانه ازدواج از بزرگ ترین چالش های پیش روی این نهاد در حال حاضرهستند.

مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار