کد خبر: ۳۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 25 May 2015
معاون امور عمرانی استاندار البرز گفت: فعالیت شرکت‌های صنعتی باید در شهرک‌های صنعتی باشد، بنابراین از این پس ارائه مجوز فعالیت خارج از شهرک‌های صنعتی ممنوع است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، هیربد معصومی بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی معاونین عمرانی فرمانداری‌های استان البرز که در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد،‌ اظهار کرد: متأسفانه هم‌اکنون صنایع و انبارهای متعدد آن در استان البرز به‌صورت پراکنده مستقر شده‌اند که این امر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
وی تأکید کرد: در این راستا و براساس هماهنگی‌های انجام شده، مجوز فعالیت شرکت‌های صنعتی به خارج از شهرهای صنعتی داده نخواهد شد.
معاون امور عمرانی استانداری البرز در ادامه سخنان خود از اختصاص 12 خودرو حمل زباله برای شهرستان ساوجبلاغ  خبر داد و گفت: خدمات‌رسانی به حوزه شهری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
معصومی از ادامه فعالیت معادن شن و ماسه در اطراف شهرها و روستاهای ساوجبلاغ ابراز نگرانی کرد و افزود: باید این معادن از سوی اداره کل صنایع، معادن و تجارت استان البرز ساماندهی شود و در صورت نیاز تعطیل و کاربری این معادن به دولت واگذار شود.
وی افزود: برداشت شن و ماسه از بستر زمین و حریم رودخانه‌ها منتفی شده و باید معدن‌داران برای تولید شن و ماسه از معادن کوهی استفاده کنند.
معاون استاندار البرز در بخشی دیگری از سخنان خود بر پیشگیری از ساخت و ساز غیر‌مجاز تأکید کرد و گفت: وجود ده‌ها شهرک در اراضی کشاورزی و باغات در استان البرز نگران کننده است، بنابراین باید هرچه زودتر این ساخت و سازهای غیراصولی ساماندهی شود و اجازه ندهیم بیش از این اراضی کشاورزی مورد هجوم سوءاستفاده‌کنندگان قرار بگیرد.
وی بر نظارت جدی معاونان فنی و عمرانی برای ساخت و ساز شهری و روستایی تاکید کرد و ادامه داد: ما در شمال و جنوب استان چند گسل فعال داریم که نظارت جدی اگر صورت نگیرد، آسیب بزرگی در آینده بر مردم وارد خواهد شد که باید پاسخگو باشیم.
معصومی از دهیاری‌ها به‌عنوان مهمترین عاملان توسعه و عمران روستایی نام برد و خواهان اختصاص اعتبارات برای کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای نیازهای ضروری عمرانی شد.
وی اختصاص 2 هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی برای اشتغال روستایی در کشور را یک فرصت خوب برای جوانان و ساکنان روستا عنوان کرد و از فرمانداری‌ها خواست تا اطلاع‌رسانی دقیق‌تری برای توزیع این تسهیلات داشته باشند.
معصومی همچنین از وضعیت نامطلوب جاده کرج هشتگرد و چالوس ابراز نگرانی کرد و خواستار اختصاص بودجه لازم از سوی راه و شهرسازی برای روشنایی و تأمین امنیت بیشتر این جاده‌ها شد.
معاون امور عمرانی استاندار البرز در پایان از تدبیر فرماندار ساوجبلاغ در مهار سیلاب بهار امسال و استفاده بهینه از آن نیز قدر‌دانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار