مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: در 11 ماه گذشته مردم نیک اندیش این استان 307 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به یتیمان و نیازمندان کمک کردند.
کد خبر: ۳۸۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 01 March 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد بذرافشان، سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: این رقم در مدت مشابه پارسال 270 میلیارد ریال بود.
وی ادامه داد: مردم استان فارس همچنین در مدت یاد شده، 188 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند در حالی که در 11 ماه سال 94 میزان زکات جمع آوری شده از سوی این کمیته 160 میلیارد ریال بود.
بذرافشان، در مورد برگزاری جشن عاطفه ها هم گفت: پیشتر تصمیم بر این شد که از سال 95 به جای جشن عاطفه ها، جشنواره عاطفه ها در استان فارس برگزار و جمع آوری کمک های مردمی برای نیازمندان در مدت چند روز انجام شود و امسال ظرف 11 ماه از محل این جشنواره 85 میلیارد ریال در این استان جمع آوری شد.
به گفته مدیر کل کمیته امداد استان فارس، سال 94 در قالب این جشن 51 میلیارد ریال از سوی مردم به نیازمندان کمک شد.
وی، ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، این کمیته از 2 هفته قبل و از روزهای پایانی بهمن 95 مبادرت به جمع آوری کمک های مردمی در قالب جشنواره نیکوکاری کرده و زنگ این جشنواره به صورت نمادین در روز هجدهم اسفند ماه جاری در مدارس نواخته خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود گفت: همچنین این کمتیه در مدت مورد اشاره پنج هزار قلم جهیزیه با هزینه 130 میلیارد ریال برای زوج های جوان زیر پوشش این نهاد حمایتی تهیه کرد.
بذرافشان، اظهار داشت: پرداخت 12 هزار و 500 فقره تسهیلات ضروری به ارزش 230 میلیارد ریال به نیازمندان از دیگر اقدام های این کمیته در مدت 11 ماه سال 95 است و امیدواریم با کمک خیران بتوانیم میزان پرداختی این تسهیلات را افزایش دهیم.
مدیر کل کمیته امداد فارس، با اشاره به کسب رتبه نخست جذب اعتبارات اشتغالزایی از سوی فارس در کشور افزود: تاکنون حدود 910 میلیارد ریال تسهیلات ایجاد اشتغال به متقاضیان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال 95 تا کنون، پنج هزار و 566 فعالیت در حوزه مسکن توسط این نهاد صورت گرفته که شامل احداث 730 واحد مسکن روستایی، 550 واحد مسکن شهری، تعمیرات جزیی و کلی 2 هزار و 186 واحد مسکونی، تکمیل یک هزار و 635 واحد مسکونی نیمه تمام شهری و تکمیل 465 واحد مسکونی نیمه تمام روستایی است.
بذرافشان در مورد اجرای طرح صندوق دانش آموزان مدارس درقالب امدادگران دانش آموز، گفت: تلاش براین است که این صندوق ها در بین دانش آموزان مدارس نقاط برخوردار شهر توزیع شود تا از محل کمک هایی که از این طریق جمع آوری می شود حتی به شکل محدود برای نیازمندان سرپناه بسازیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار