کد خبر: ۳۸۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ 21 February 2017
 برنامه دوم اسفند نود با محوریت بررسی هفته بیست و دوم لیگ برتر و مسابقات نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۲:۴۴ دوشنبه از شبکه سه روی آنتن رفت.

سوال مسابقه پیام کوتاه درباره انتخاب بهترین بازیکن بهمن ماه فوتبال ایران پخش شد.

 نمره بازیکنان و آمار گل ها و پاس گل های گزینه های نظرسنجی مرور شد.

کلیپ خلاصه ای از آنچه در برنامه امشب خواهیم دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
یک پنالتی جنجالی از پرسپولیس و مرور عجیب ترین پنالتی های فوتبال ایران
ماجرای بازیکنی که براساس مدارک هیئت فوتبال در ۱۳ سالگی بالغ شده و بازیکنی که دو تاریخ تولد دارد
درگیری های خونین و کم سابقه لیگ دسته دوم در شیراز

اولین مسابقه استقلال خوزستان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الفتح عربستان با برتری یک بر صفر این تیم پخش شد.

با پخش مسابقه فولاد خوزستان مقابل گسترش فولاد پخش مسابقات لیگ برتر آغاز شد.

خلاصه مسابقه فولاد ۲-۲ گسترش فولاد
نکته: گلزنی ساسان انصاری پس از ۷۴۰ دقیقه

 ایوب والی با ۴ بار گلزنی برای فولاد گلزن ترین مدافع میانی لیگ برتر است. ایگور پراهیچ با ۳، امیرحسین صادقی، محمد طیبی و موسی کولیبالی با ۲ گل زده بعد از او قرار دارند.

جدول لیگ و برنامه مسابقات مرور شد و پس از آن کلیپ تصاویر جذاب از هفته بیست و دوم لیگ برتر همراه با موسیقی پخش شد.(ویدیو)

 ۹۰ درجه با مرور طنز حواشی هفته قبل لیگ برتر پخش شد که شامل لحظات زیر بود:(ویدیو)
آزادی استفاده از گردنبند و دستبند طلا در صورت ارائه فاکتور در زمین
تشکر نیمکت نشینان پیکان از مغز آقامجید پس از بردن بازی دو بر صفر باخته
خوشحالی ایسلندی تیم های باخته و بالا بردن جام قهرمانی تیم های سقوط کرده
محرومیت چهار هفته ای فرصت مناسب برای جرم گیری و ایمپلنت دندان کاپیتان استقلال
سفارش تاکسی اینترنتی توسط منصوریان برای گلزنان استقلال

خلاصه مسابقه پیکان ۴-۳ استقلال خوزستان
نکته: پرگل ترین بازی لیگ شانزدهم

پرگل ترین مسابقات لیگ در بازی های تیم های پیکان، استقلال خوزستان  و سپاهان رقم خورده.

ارتباط تصویری اینترنتی با علیرضا منصوریان از امارات برقرار شد و سرمربی استقلال درخصوص شکست تیمش مقابل الاهلی گفت: شکست حق ما نبود و نتیجه عادلانه مساوی یک بر یک بود. روی ضربات ایستگاهی گل خوردیم که به بازیکنان وظیفه حفاظت از آن را در تمرینات سپرده بودیم. از عملکرد بازیکنان در نیمه اول راضی نبودم ولی نیمه دوم خوب بودیم و اگر قرار بود بعد از بردهای پی در پی تنبیه شویم این بهترین زمان برای باختن ما بود و این شکست آخر دنیا برای جوانان ما نیست. (ویدیو)

آنالیز مسابقه جذاب پیکان - استقلال خوزستان و بازگشت تاریخی پیکان به بازی پس از عقب افتادن با دو گل پخش شد.(ویدیو)

خداداد افشاریان به برنامه آمد و داوری مسابقه فولاد - گسترش فولاد بررسی شد: زمین خوردن ساسان انصاری در برخورد با خسوس، خطا نبود و دروازه بان توپ را گرفت و خطایی نکرد. برخورد توپ به دست مدافع گسترش فولاد پنالتی نبود و به دلیل نزدیک بودن به توپ خطای هند نبود.

داوری مسابقه پیکان - استقلال خوزستان: ضربه  آرنج بازیکن پیکان به استقلال خوزستان باید با کارت قرمز جریمه می شد. برخورد توپ به دست مدافع استقلال خوزستان پنالتی بود که اعلام نشد. زمین خوردن مهاجم استقلال خوزستان در محوطه جریمه پنالتی نبود و کارت زرد هم به درستی دریافت کرد. پنالتی پیکان درست بود و مدافع استقلال خوزستان پای مهاجم را زد. پنالتی استقلال خوزستان اشتباه بود و برخوردی بین مهاجم و مدافع پیکان رخ نداد.


نکته ها: پرسپولیس بعد از ۴۳ سال سپاهان را رفت و برگشت برد

پرسپولیس پس از ۹ بازی خانگی گل خورد
سپاهان با سه بازی و ۸ گل خورده، بدترین خط دفاع سه بازی اخیر
بیرانوند برای اولین بار در این فصل ۲ بازی پیاپی گل خورد


تماشاگران پرسپولیس با حضور ۷۰ هزار نفری پس از شکست در دربی در تاریخ لیگ برتر رکوردشکنی کردند.

 به بهانه پنالتی عجیب طارمی و رضاییان مقابل سپاهان، تاریخچه عجیب ترین و پرحاشیه ترین پنالتی های فوتبال ایران مرور شد.
رضاییان در مصاحبه انجام شده در این گزارش اعلام کرد با طارمی قرار گذاشته بودند حتی اگر در دقیقه ۹۲ دربی هم پنالتی شد پنالتی را پاس بدهند!

داوری مسابقه پرسپولیس - سپاهان: پنالتی اول پرسپولیس درست بود و دروازه بان به درستی کارت زرد گرفت و مهاجم پرسپولیس را سرنگون کرد. زدن ضربه پتالتی با کف پا مشکلی ندارد اما به دلیل ورود بازیکنان پرسپولیس و سپاهان به محوطه جریمه پنالتی باید تکرار می شد. ضربه سر بازیکن سپاهان از خط دروازه رد نشد و دست دروازه بان درون زمین است. خطای ماهینی در کنار زمین روی مهاجم سپاهان عادی بود و نیازی به کارت زرد دوم نداشت. تکل خشن وحید امیری باید با کارت قرمز مستقیم جریمه می شد. پنالتی سپاهان درست بود و چون مهاجم به سمت دروازه حرکت نمی کرد کارت زرد کافی بود. اگر بخواهیم به متن قانون برگردیم پنالتی سپاهان هم باید تکرار می شد که معمولا این تصمیم گرفته نمی شود. پنالتی دوم پرسپولیس اشتباه بود و با وجود اینکه حاج صفی پایش را پرتاب کرد اتفاقی رخ نداد.


نکته: استقلال پس از ۴ بازی کمتر از سه گل زد

فرشید اسماعیلی در ۵۳ بازی قبلی ۳ گل زده بود اما در دو بازی قبلی ۲ گل زده و ۲ پاس گل داده است.

استقلال در جدول مجزای نیم فصل دوم با گل زده بیشتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین است.

آنالیز تیم استقلال و اوج گیری شاگردان منصوریان در نیم فصل دوم با بهبود عملکرد دفاعی این تیم پخش شد.

گزارشی از اتفاقات عجیب در فوتبال پایه تهران و صغر سن بازیکنان بزرگسال پخش شد، از جمله بازیکنی ۱۸ ساله که خودش را ۱۲ ساله جا زده است!


مرتضی کرمانی مقدم پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و تیم ملی ایران به بهانه گلش به الهلال و بازی فردای پرسپولیس و الهلال به استودیو آمد و گفت و گوی ویژه با او انجام شد.
کرمانی مقدم پس از تعریف کردن خاطراتی از دوران فوتبالش و شیطنت های آن دوران درباره وضعیت فعلی پرسپولیس گفت: پرسپولیس خیلی زیبا بازی می کند ولی من نگران نیمکت تیم هستم چون تیم نیمکت خوبی ندارد و امسال  در یارگیری ضعیف عمل کرده است. این تیم تنها ۱۳ - ۱۴ بازیکن آماده بازی دارد و اگر در دفاع چپ ربیع خواه آسیب ببیند احمدزاده بازی می کند و اگر یک روز طارمی یا سیدجلال حسینی نباشند جانشینی برای آنها نداریم.


از ۹۰ تا ۹۰ با موضوع حواشی هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
تیم ملی فوتبال ساحلی در تورنمنت پرشین کاپ در بوشهر قهرمان شد
پیشنهاد ۱۲۰ میلیونی باشگاه سپاهان به ذوب آهن برای بازی کردن در نقش جهان
سجاد شهباززاده به نفت تهران پیوست
مشکلات عکاسان تبریزی با بازیکنان در بازی با نفت تهران
مشکل لباس گرم بچه های همراه بازیکنان در ورزشگاه های تهران
محمود آقاجانی پیشکسوت راه آهن در جریان بازی با پیشکسوتان پرسپولیس درگذشت
ادعای عجیب سرپرست ماشین سازی مبنی بر بی علاقگی فرناندز دروازه بان تیم به گرفتن مطالباتش
غیرقانونی بودن انتقال رضا شکاری به روستوف از دیدگاه سعید آذری
عباس نواصرزاده پیشکسوت فوتبال خوزستان درگذشت
اعتقاد نداشتن حسین فرکی به خوش یمنی پیراهن سوم سایپا
تصاویر جالب از حال و هوای دربی تهران در آسایشگاه کهریزک

عملکرد الهلال، حریف روز سه شنبه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مرور شد و بازیکنان شاخص این تیم به ترتیب کارلوس ادواردو هافبک برزیلی، لئو بوناتینی مهاجم برزیلی و یاسر قحطانی مهاجم عربستانی معرفی شدند.

مرور عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته بخش بعدی نود این هفته بود.

نکته: در ۳۰ بازی اخیر فیروز کریمی در لیگ ۹ برد، ۱۰ مساوی، ۱۱ باخت رقم خورده

 داوری مسابقه ذوب آهن - استقلال: ضربه تبریزی به دروازه بان استقلال خطا نبود و ادامه بازی درست بود. پادوانی با کف پا روی رجب زاده خطا کرد و باید با کارت زرد دوم اخراج می شد. برخورد جابر انصاری در محوطه جریمه با مدافع ذوب آهن خطا و پنالتی نبود. سرنگونی مهاجم ذوب آهن در محوطه جریمه خطا نبود و ادامه بازی صحیح بود.

داوری مسابقه نفت آبادان - پدیده: پنالتی پدیده درست نبود و اتفاقی رخ نداد. خطای منجر به گل پدیده اشتباه بود و بازیکن نفت توپ را زد.

کاهش تعداد تغییرات مربیان در لیگ شانزدهم به ۴ تغییر که از جمله نتایج  آن اعتماد به مرفاوی و فرکی و بهبود نتایج تیم هایشان بوده است.

گل ها و نتایج هفته ۲۴ و ۲۵ لیگ دسته اول پخش شد.
حواشی بازی فوتسال گیتی پسند و مس سونگون و اعتراض مسئولان گیتی پسند به تماشاگران تبریزی گزارش بعدی بود.

کرمی سرمربی تیم زاگرس یاسوج و نجف پور مدیرعامل باشگاه قشقایی روی خط آمدند و مناظره این دو نفر درباره بازی جنجالی دو تیم با درگیری بی سابقه که چندین زخمی به جا گذاشت، انجام شد

کرمی سرمربی زاگرس گفت: اتفاقات رخ داده از قبل برنامه ریزی شده بود و به محض ورود ما به ورزشگاه فحاشی و توهین به ما آغاز شد و زمانی که برای تعویض لباس رفتیم عده ای تماشاگرنما با انواع سلاح سرد وارد رختکن ما شدند و اعضای تیم ما را کتک زدند و ایجاد رعب و وحشت کردند. رئیس هیئت فوتبال شیراز و مدیرعامل قشقایی بلافاصله از ما عذرخواهی کردند و ضمانت دادند امنیت را برقرار می کنیم تا ما بازی کنیم.

نجف پور مدیرعامل قشقایی در پاسخ گفت: اظهارات سرمربی زاگرس به هیچ وجه صحت ندارد. عده ای از تماشاگران یاسوجی شعارهای قومیتی علیه قوم قشقایی سر دادند و باعث شد درگیری بین هواداران دو تیم به وجود بیاید. داور یک ضربه آزاد به سود تیم یاسوج گرفته بود اما بازیکنان یاسوج حاضر نمی شدند ضربه را بزنند و همین زمان اعضای نیمکت این تیم آن همه سنگی که نمی دانم چطور به ورزشگاه آورده بودند را به سمت تماشاگران پرتاب می کردند. هواداران یاسوجی به هویت ما توهین کردند هرچند من کار تماشاگران را توجیه نمی کنم. حتی خود آقای کرمی سرمربی یاسوج هم به سمت تماشاگران ما سنگ پرتاب کرد.

کرمی در پاسخ گفت: دو سه نفر از عوامل تیم ما جهت دفاع از خود مجبور به پرتاب سنگ شدند و اگر به سمت این تماشاگران سنگ پرت نمی کردند حادثه وحشتناکی رخ میداد و اگر آن تماشاگران وارد زمین می شدند مطمئن باشید آدمی کشته می شد و من شجاعت اعضای تیم که جلوی  آنها ایستادند را تحسین میکنم. این کارها اگر برنامه ریزی شده نبود چرا با شمشیر و چماق و اسلحه قبل از بازی به رختکن ما آمده بودند.


هادی مهدوی کیا سرمربی تیم فوتبال آکادمی کیا روی خط آمد و اعلام کرد بازیکنی که دو شناسنامه داشته مشکل صغر سن نداشته و با شناسنامه بزرگتر هم بازیکن رده نونهالان حساب می شده و فقط قصد داشته یک سال بیشتر در نونهالان بماند که به او گفتیم در تیم ما نمی تواند بازی کند.

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۱۵ بامداد سه شنبه به پایان رسید. در نهایت با شرکت دو میلیون و ۵۱ هزار نفر، ۶۲،۱ درصد سروش رفیعی را بهترین بازیکن بهمن ماه معرفی کردند و ۲۶،۲ درصد به امید نورافکن رای دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :