مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: بعد از ۱۱ سال انتظار مجتمع فرهنگی هنری فردوس دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۳۶۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 27 January 2017
احمد محبی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برگزاری برنامه ها و جشن های دهه فجر به صورت مردمی یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه کمیته فرهنگی و هنری استان بوده است.

وی، انتقال گفتمان انقلاب به نسل جوان را مهمترین هدف کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان عنوان کرد و گفت:  در برنامه های این کمیته تلاش شده از زبان نافذ هنر برای انتقال گفتمان انقلاب به نسل جوان استفاده شود.

مسئول کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر خراسان جنوبی از برگزاری  ۵۶ مسابقه فرهنگی و هنری در سطح استان طی این دهه خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۲ مسابقه عکس، هفت مسابقه نقاشی، شش مسابقه پیامکی، ۱۷ مسابقه قرآنی و سه مسابقه در ارتباط با وصیت نامه رهبر کبیر انقلاب خواهد بود.

برپایی ۳۵ نمایشگاه فرهنگی و هنری

محبی با بیان اینکه همچنین در این دهه بالغ بر ۳۵ نمایشگاه فرهنگی و هنری در سطح استان برپا می شود، عنوان داشت: این تعداد شامل هفت نمایشگاه عکس، چهار نمایشگاه خوشنویسی، هشت نمایشگاه نقاشی، شش نمایشگاه کتاب، هشت نمایشگاه صنایع دستی و سه نمایشگاه طراحی پوستر خواهد بود.

وی، برگزاری ۱۲ مورد شب شعر، شش کارگاه آموزشی، یادوارهای شهدا در سطح مساجد، هفت مورد همایش فرهنگی هنری، برگزاری مسابقات قرآن و کتابخوانی در بین رسانه های استان، افتتاح ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری در عشق آباد طبس، افتتاح ۲۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد، افتتاح ۱۴ کتابخانه روستایی و افتتاح شش پروژه گردشگری، صنایع دستی و گردشگری را یکی دیگر از برنامه های این دهه عنوان کرد.

برگزاری سومین دوره جشنواره فیلم فجر در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره فیلم فجر در استان، بیان داشت: این جشنواره همزمان با سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۴ تا ۲۱ بهمن ماه در استان برگزاری می شود.

محبی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره ۱۶ فیلم جشنواره بین المللی فجر در استان اکران خواهد شد، بیان داشت:  در هر روز از برگزاری جشنواره دو فیلم در چهار سانس در محل سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه همچنین در دهه فجر امسال نمایشگاه آثار جشنواره بین المللی هنرهای تجمسی فجر در استان برگزار می شود، عنوان داشت: در این نمایشگاه ۵۰ اثر از آثار هنرهای تجسمی کشور در محل نگارخانه شهر بیرجند به نمایش گذاشته می شود.

افتتاح مجتمع فرهنگی هنری فردوس

مسئول کمیته  فرهنگی هنری ستاد دهه فجر خراسان جنوبی همچنین از افتتاح مجتمع فرهنگی هنری فردوس در این دهه خبر داد و گفت: این مجتمع بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری شهرستان های استان بوده که گلنگ آن از حدود ۱۱ سال قبل به زمین خورده است.

محبی با بیان اینکه این مجتمع شامل یک سالن آمفی تئاتر ۳۵۰ نفره خواهد بود، عنوان داشت: همچنین علاوه بر بخش فرهنگی هنری این مجتمع دارای یک بخش اداری و سن روباز تئاتر خواهد بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار