مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل گفت: در سال جاری اجرای برنامه های مسترک هنری این استان با سایر استان ها در دستور کار این نهاد اجرایی قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 19 May 2015

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از خبرگزاری مهر، رحمان مجرد ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های حوزه هنری افزود: از اواخر سال گذشته، کارهای مقدماتی و هماهنگی های لازم درخصوص برگزاری نمایشگاه های هنری در محلات و سایر استان ها و بلعکس آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی های انجام شده، این واحد با هدف ارتباط گیری و انتقال داشته های هنری هنرمندان کشورمان با یکدیگر، برگزاری برنامه های مشترک هنری را با هنرمندان سایر استان ها در برنامه کاری خود قرار داده است.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان از جمله این برنامه ها را برپایی نمایشگاه آثار تصویرسازی سارا تقوی، هنرمند مشهدی از ۱۰ تا ۲۰ خردادماه سال جاری عنوان کرد.

مجرد گفت: با توجه به رسالت حوزه هنری مبنی بر روز آمدكردن هنر دو بنیان اصلی هویت اسلامی، انقلابی و هویت ایرانی، مورد توجه در حمایت از تولیدات است.

وی وظیفه نهادهای فرهنگی را گفتمان سازی برای هنر اسلامی و ایرانی از طریق حمایت از هنرمندان و جریان‌های هنری فاخر و ارزشی دانست و از اجرای برنامه های گسترده توسط حوزه هنری استان خبر داد.

به گفته مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان برنامه های فرهنگی خرداد ماه شامل نمایشگاهی از آثار هنرهای تجسمی جانبازان بیمارستان ایثار شهید پاریاب اردبیل در نگارخانه نقش خیال حوزه هنری استان از دو تا ۹ خردادماه ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.

مجرد افزود: افتتاحیه این نمایشگاه، همزمان با ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با حضور مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه خواهد بود.

وی دیگر برنامه این نهاد اجرایی را برگزاری بزرگداشت استاد عباس عرفانی، خوش نویس، هنرمند و استاد اخلاق استان برشمرد و اضافه کرد: کارهای مقدماتی این برزگداشت از جمله جمع آوری آثار و تولید مستندی در مورد زندگی و شخصیت هنری ایشان صورت گرفته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار