سرپرست اداره دامپزشکی آباده گفت: در دی ماه سال جاری با همکاری نیروی انتظامی 4خودروی حمل غیر مجاز دام زنده در این شهرستان توقیف شد.
کد خبر: ۳۶۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 25 January 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس: دکتر علیرضا فرخی با اشاره به برقراری پست قرنطینه در محل پلیس راه و ورودی استان جهت تشدید کنترل تردد خودروهای حامل طیور ، دام زنده وفرآورده های آن ،کود مرغی و دامی افزود: در طی این مدت با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راه شهرستان ، تعداد 327 رأس گوسفند و بز که فاقد مجوز حمل دامپزشکی از شهرستان مبدا بود، توقیف شد.
وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت کنترل ورود و خروج دام های ورودی به استان ها و شهرستان ها در راستای پیشگیری از شیوع وانتقال بیماری های دامی ، اداره دامپزشکی با راه اندازی پست قرنطینه از تردد خودروهای حامل دام زنده و فراورده های خام دامی ممانعت به عمل می آورد.
دکتر فرخی افزود: از آنجایی که حمل و نقل دام میبایست با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی مبدا صورت گیرد ، لذا هرگونه نقل و انتقال دام بدون مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی ممنوع بوده و عدم کنترل و تردد دامهای بدون مجوز میتواند باعث شیوع بیماریهای مهلک در سطح منطقه گردد.
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان آباد ه گفت : عاملین جابه جائی غیر مجاز دامها به مراجع قضایی معرفی شدند که طی احکام صادره، دامهای مذکور به کشتارگاه اعزام و یا نسبت به اعمال قرنطینه دامها و انجام امورپلاک کوبی و مایه کوبی اقدام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار