کد خبر: ۳۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 12 May 2015
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران گفت: شش هزار هکتار از شالیزارهای استان زیرپوشش بیمه نوین تضمین تولید برنج قرار گرفت.

حمید رضوی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای بیمه نوین تضمین تولید ، محصول برنج در برابر آفات و بیماری ها بیمه می شود .

وی با اشاره به اینکه پیش از این محصول برنج با بیمه عمومی و تضمین تولید در برابر عوامل قهری و طبیعی بیمه می شد ، گفت : شرایط آب و هوایی و بارندگی های مستمر در مازندران زمینه ساز بسیاری از آفات گیاهی همچون بلاس است و با بیمه نوین تولید محصول برنج به صورت تکمیلی بیمه می شود.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران افزود : پرداخت تمامی خسارت غیر طبیعی برنج به غیر از مرحله خزانه به میزان 70 تا 80 میلیون ریال در هر هکتار از جمله تعهدات شرکت بیمه محصولات کشاورزی در بیمه نوین تضمین تولید به شمار می رود .

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران همچنین اعلام کرد که از ابتدای فصل کشت برنج تاکنون حدود 23 هزار هکتار از شالیزار استان بیمه عمومی و تضمین تولید شد.

وی وسعت شالیزارهای مازندران را 230 هزار هکتار اعلام کرد و افزود : شالیکاران تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند تا با مراجعه به 64 مرکز خدمات کشاورزی ، 23 شعبه اصلی بانک کشاورزی و 21 دفتر خدمات بیمه ای استان نسبت به بیمه شالیزارهای خود اقدام کنند .

به گفته رضوی نیا تمدید مهلت بیمه عمومی و تضمین تولید برنج تا خرداد ماه است البته به شرط افزایش 10 درصدی حق بیمه سهم پرداختی کشاورز به ازای هر 10 روز است .

صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران در گزارشی اعلام کرد که شالیکاران استان پارسال 45 هزار هکتار از شالیزارهای خود را بیمه کرده بودند.

این صندوق سال گذشته 55 میلیارد ریال حق بیمه از بخش باغات ، زراعت ، دام ، طیور و آبزیان دریافت و در مقابل 123 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد.

کشت برنج که مهم ترین محصول کشاورزی مازندران محسوب می شود از نیمه دوم اسفند با شخم و شیار ، آب تخت کردن و خزانه گیری آغاز می شود و از اواسط فروردین نیز با نشاکاری ادامه می یابد.

بنابر امارهای رسمی استان مازندران 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که به طور متوسط 900هزار تن برنج از ان برداشت می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار