در سئول پایتخت کره جنوبی حاصل شد
در المپیاد بین المللی خلاقیت، نوآوری و اختراعات سال 2016 جهان که در رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار شد، فرزند یکی از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران صاحب مدال شد
کد خبر: ۳۴۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 11 December 2016
شهریار آب آب زاده فزرند شهرام دانشجوی مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه آزاد شوشتر است که در این رقابت ها که در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار گردید، از طریق دفتر فدراسیون بین المللی مخترعین در کشورمان به این المپیاد اعزام شد. 

این مخترع جوان در توضیح در این باره گفت: این المپیاد هر ساله از سوی سازمان فدراسیون بین المللی مخترعین ( IFIA) برگزار و در آن مخترعین از کشورهای مختلف شرکت می کنند. 

آب آب زاده افزود: در این المپیاد دستگاه الکتریکی محافظ کننده (LIFE PROTECTING SWITCH)  را ارائه داده که پس از ارزیابی از سوی داوران در بخش اختراعات الکترونیک مقام سوم جهانی را به خود اختصاص و مدال برنز دریافت کرد. 

وی اظهار کرد: این دستگاه که نقش اساسی در محافظت از مراکز مسکونی و صنعتی در برابر بروز حوادثی مانند آتش سوزی و  نشت گاز دارد در مقایسه با دستگاه های مشابه خارجی دارای شاخص ها و برتری متمایز است. 

آب آب زاده گفت: تغییر آمپر برق به صورت دستی،  باکالیت ضد جرقه که در صورت آتش سوزی و هشدار اتصال برق و نشت گاز همراه با زنگ هشدار تغییر رنگ می دهد، قابلیت استفاده جریان برق یک فاز و سه فاز، جعبه شب نما و ضد حریق و تجهیزات دیجیتالی اعلام میزان غلظت آلودگی از جمله مزیت های این دستگاه است. 

این مخترع جوان ادامه داد: حجم کم، حساسیت بالا، اطلاع رسانی به موقع به صورت پیامک و تماس، جلوگیری از اتصالات برقی و برق گرفتگی با قطع جریان، امکان استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ در صورت انتشار گاز و نبودن برق و همچنین وجود ال سی دی و دوربین برای دیدن ابعاد حادثه از فاصله دور و کنترل آن از دیگر شاخص های این دستگاه می باشد. 

وی بخش الکترونیک را در ردیف سخت ترین رشته ها در این المپیاد عنوان کرد و افزود: این دستگاه در فدراسیون مخترعین کشور به ثبت رسیده و آماده تولید انبوه و تجاری سازی است. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار