رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: هوای مناطق مختلف این استان به علت وقوع توفان ریزگرد در کشورهای عراق و سوریه و ورود آن به آسمان استان در روز جاری غبارآلود می شود.
کد خبر: ۳۳۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 03 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ مجتبی میهن پرست روز شنبه اظهار کرد: این توده گرد و غبار با مقدار غلظت رقیق تا متوسط موجب کاهش دید افقی تا حدود 6 هزار متر (چهار هزار متر کمتر از یک هوای پاک و استاندارد) می شود.


وی با بیان اینکه دوه گرد و غبار تا اواخر امروز از جو استان خارج می شود، افزود: در اواسط هفته جاری نیز یک سامانه باران زای ضعیف با بارش های پراکنده وارد استان می شود ولی در اواخر هفته هوای استان پایدار است و از دمای هوا نسبت به اوایل هفته کاسته می شود.


میهن پرست با اشاره به بارش مطلوب سامانه بارشی اواخر هفته گذشته یادآور شد: هر چند موج اصلی این سامانه از استان خارج شده ولی ریز موج های آن همچنان به صورت بارش های پراکنده در مناطق جنوبی استان فعال است.


 در سامانه بارشی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته آبدانان با 113 میلی متر بیشترین بارش و مهران با صفر میلی متر کمترین بارندگی را داشتند و میزان بارش شهر ایلام نیز 17 میلی متر ثبت شد.


استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 60 روز آلوده ناشی از گرد و غبار و ریزگردها را پشت سر گذاشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار