مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بالغ بر یکصد و پنجاه و دو هزار کتاب در کتابخانه های آموزشگاهی و نیز بالغ بر یک میلیون و 250 هزار کتاب در کتابخانه های آموزشگاهی قابل دسترسی و استفاده برای دانش آموزان می باشد.
کد خبر: ۳۳۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 19 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی گفت: تأثیر کتاب و کتاب خوانی در فرهنگ جامعه بیش از سایر عوامل است، لذا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید کتابخوانی در جامعه ترویج شود.
وی افزود: هدف از برگزار هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس ترویج فرهنگ کتاب خوانی، معرفی و عرضه تازه های نشر در مدارس، برنامه ریزی برای افزایش سرانه مطالعه مفید دانش آموزان، زمینه سازی برای استانداردسازی منابع موجود در کتابخانه های مدارس و شناسایی و حمایت از خیرین کتاب است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس، تقدیر از دانش آموزان و فرهنگیان کتاب خوان برتر، تقدیر از فرهنگیان اثرگذار در مطالعه غیر درسی دانش آموزان، تقدیر از اولیای کتابخوان برتر، تقدیر از مؤلفان و نویسندگان و پژوهشگران برتر و تقدیر از خیرین اهدا کننده کتاب از جمله برنامه های آموزش و پرورش در این هفته می باشد.
سالار قاسمی خاطر نشان کرد: امسال بالغ بر 3800 کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی استان تشکیل شده است، همچنین بالغ بر 362 کتابخانه آموزشگاهی نیز در کلیه مدارس فعال هستند.
ایشان تصریح کرد: بالغ بر یکصد و پنجاه و دو هزار کتاب در کتابخانه های آموزشگاهی و نیز بالغ بر یک میلیون و 250 هزار کتاب در کتابخانه های آموزشگاهی قابل دسترسی و استفاده برای دانش آموزان می باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: امسال در هفته کتاب بالغ بر 539 عنوان کتاب شامل 270 عنوان ویژه مدارس ابتدایی، 159 عنوان ویژه مدارس دوره اول متوسطه و 110 عنوان ویژه مدارس دوره دوم متوسطه توزیع گردید که این تعداد عنوان شامل 77 هزار و 636 جلد کتاب می باشد.
این مقام مسئول تأکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه و به ویژه در بین دانش‌آموزان را میتوان از جمله مهم‌ ترین اهداف برپایی نمایشگاه در مدارس به شمار می‌رود، هفته کتاب فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی می باشد که باید دانش‌آموزان بدون لطمه زدن به مطالعه کتب درسی خود، به خواندن کتاب‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و مفید تشویق شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار