کد خبر: ۳۲۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 07 November 2016
تابناک / فرماندار املش گفت: سومین برف پاییزی مناطق مرتفع و بیشتر روستاهای ییلاقی بخش رانکوه این شهرستان را سفید پوش کرد.

یونس محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در املش اظهار داشت: بارش سومین برف پاییزی که از سحرگاه امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد مناطق مرتفع و بیشتر روستاهای ییلاقی بخش رانکوه این شهرستان را سفید پوش کرد و باعث خوشحالی ساکنان دهستان‌های سمام و کجید شد.

فرماندار املش گفت: از آغاز این ماه تاکنون این سومین برف پاییزی است که در مناطق کوهستانی املش بر زمین نشسته ولی حجم و ارتفاع آن به حدی نبوده که مشکلاتی را در زمینه ایاب ذهاب وسایل نقلیه و یا ساکنان آن ایجاد کند.

محمودی اعلام کرد: همه دامداران کوچنده با مشاهده نخستین برف پاییزی در اوایل ماه و سرد شدن هوا پس از آن همراه با دام هایشان مناطق مرتعی ییلاقی را ترک کرده و هم اکنون در مناطق میانبند جنگلی به‌سر می‌برند.

وی از همه رانندگان و مسافرانی که قصد عزیمت به مناطق ییلاقی شهرستان املش را دارند خواست که با امکانات و تجهیزات کافی و لازم و به موقع حرکت کنند تا با مشکل ناشی از سرما در مناطق کوهستانی روبه‌رو  نشوند.

فرماندار املش افزود: یک اکیپ از مأموران اداره برق و دو اکیپ از مأموران راهداری در مناطق کوهستانی این شهرستان از جمله روستای ملکوت و خصیل دشت مستقرند تا در صورت نیاز پس از بروز مشکل به سرعت و به موقع وارد عمل شوند.

محمودی با بیان اینکه هزار و 300 خانوار در 36 روستای مناطق ییلاقی این شهرستان ساکن‌اند گفت: از مجموع 5 دهستان شهرستان املش، 2 دهستان سمام و کجید ییلاقی‌اند و در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند که فاصله نزدیکترین روستا و دورترین روستا تا مرکز شهر املش بین 30 تا 85 کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: از آغاز امسال تاکنون 381 هزار و 500 لیتر نفت سفید برای مصرف مورد نیاز ماه‌های گذشته و ذخیره‌سازی برای ماه‌های آینده توسط 3 جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در روستاهای کجید، ملکوت و موسی کلایه در ییلاقات این بخش بین هزار و 300 خانوار ساکن 34 روستای دو دهستان ییلاقی سمام و کجید توزیع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار