معاون استاندار کرمانشاه:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه مشارکت مردم در اجرای طرح‌های روستایی را موجب کاهش 40 درصدی هزینه انجام پروژه‌های این بخش دانست و گفت: تلاش همه مسؤولان برای سامان‌دهی وضعیت آب و فاضلاب روستایی الزامی است.
کد خبر: ۳۱۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 15 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،مجتبی نیک‌کردار امروز با اشاره به ارائه خدمت به روستاییان استان در یک گستره 24 هزار کیلومتر مربعی در حوزه آب و فاضلاب روستایی، میزان فعالیت آب و فاضلاب شهری را 18 هزار هکتار برشمرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه تلاش همه مسؤولان برای سامان‌دهی وضعیت آب و فاضلاب روستایی را الزامی بیان کرد و گفت: ارتباطات لازم بین دهیاران، مسؤولان آب و فاضلاب برقرار است.

وی با اشاره به اینکه آب‌بها کاملاً جمع‌آوری می‌شود و باید به‌سوی واگذاری اختیارات بخش تعمیر و نگهداری و بهره‌برداری به دهیاران پیش برویم، اجرای این اقدام را موجب کاهش امکان سوءاستفاده و انجام سریع‌تر کارها و جمع‌آوری آب‌بها در کمترین زمان ممکن دانست.

نیک‌کردار با اشاره به ارسال دستورالعمل‌های مربوطه برای فرمانداران شهرستان‌های استان کرمانشاه و مشخص شدن نقشه‌های فنی، تصریح کرد: مشارکت مردم در اجرای طرح‌های روستایی موجب کاهش 40 درصدی هزینه انجام پروژه‌های این بخش شده است.

وی سامان‌دهی وضعیت فاضلاب روستایی و مناطق حاشیه‌نشین در شهرها را مورد تأکید قرار داد و افزود: آب مورد نیاز برای نفت‌شهر و سومار با بهره‌برداری از سد شرف‌شاه تأمین می‌شود.

نیک‌کردار از تحویل اختیارات آب و فاضلاب مناطق ریجاب و گودین به شرکت آب و فاضلاب شهری و تغییر وضعیت موجود خبر داد و گفت: باید تقسیم کار بین آبفای شهری و شهرداری انجام بگیرد تا هدایت آب‌های سطحی در هنگام بارندگی در خیابان‌ها انجام بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مشکلات آب‌رسانی در اغلب مناطق استان مرتفع شده است، اظهار داشت: برخی مناطق مشکلاتی دارند که طرح آب‌رسانی در بلندمدت باید در دستور کار قرار بگیرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار