مدیرکل پدافند غیر عامل استان ایلام گفت: تمام کشورها بر اساس شرایط خود و محیط بین الملل از این پدافند بهره می گیرند ولی در پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرنظامی با هدف افزایش بازدارندگی، ارتقای قدرت و توان ملی، کاهش آسیب پذیری و مدیریت صحنه بحران با حفظ اصول استتار، پوشش و فریب مورد استفاده قرار می گیرد.
کد خبر: ۲۹۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 06 September 2016
 مدیرکل پدافند غیر عامل استان ایلام گفت: این سازمان (پدافند غیر عامل) پل ارتباطی میان دستگاه های کشوری و لشگری برای مقابله با تهدیدهای پیش روی نظام است و بصورت دوگانه زیرساخت های کشور و تهدیدات پیش روی آنها را در حوزه های مختلف رصد می کند.
 
به گزارش تابناک ایلام؛پرویز شریفی روز سه شنبه در نشست رابطان پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان ایلام اظهار کرد: امروزه وقوع جنگ مرز نمی شناسد و جنگ های بین المللی می تواند مردم پنج قاره را درگیر کرده و مورد هجوم قرار دهد.

وی افزود: ایران اسلامی بعنوان کشوری با تاریخ تمدن طولانی در اعصار گذشته همواره مورد طمع و هجمه دشمنان قرار داشته و با توجه به هم مرزی با 16 کشور از موقعیتی استراتژیک و راهبردی در منطقه بحران زده خاورمیانه برخوردار است.

مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام یادآور شد: بسیاری از کشورهای پیرامونی ایران تحت تاثیر قدرت های استکباری غربی قرار دارند و باید در انجام مناسبات خود با این کشورها ملاحظه ها و جوانب احتیاطی را انجام داد تا از خطرهای احتمالی مصون باشیم.

شریفی ادامه داد: ساموئل هانتینگتون معتقد است جنگ تمدن ها در قرن 21 روی خواهد داد که در این جنگ باید تمدن اسلامی نابود شود.

به گفته وی، کشورهای غربی با حمایت حکام سعودی دست نشانده آنها با خلق گروه های تروریستی و تکفیری القاعده و داعش در پی بدنام کردن اسلام اصیل هستند تا از این طریق مسلمانان را افرادی خشن و تروریست معرفی و به نابودی تمدن های اسلامی بپردازند.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی امروز به عنوان لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه به شمار رفته و در سایه تمسک به سیره پیامیر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) با روشنگری اهداف شوم دنیای استکبار و ایادی آنها در منطقه به سدی مستحکم برای تحقق برنامه های آنان تبدیل شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام گفت: یک نظام برای حفاظت از اقلیم و یا سرزمین خود نیازمند ابزار است که در امکانات سخت افزاری خلاصه می شود که به آن پدافند عامل گفته می شود.

وی افزود: تمام کشورها بر اساس شرایط خود و محیط بین الملل از این پدافند بهره می گیرند ولی در پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرنظامی با هدف افزایش بازدارندگی، ارتقای قدرت و توان ملی، کاهش آسیب پذیری و مدیریت صحنه بحران با حفظ اصول استتار، پوشش و فریب مورد استفاده قرار می گیرد.

شریفی گفت: فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل سال 82 توسط رهبر معظم انقلاب صادر و سال 91 اداره آن بطور رسمی آغاز بکار کرد.

به گفته وی، این اداره بعنوان یک پل ارتباطی میان نیروهای لشگری و کشوری عمل و بصورت دوگانه زیرساخت های کشور و تهدیدات پیش روی آنها را در حوزه های مختلف رصد می کند.

وی با اشاره به نامگذاری هفته نخست آبان بعنوان هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: تشکیل ستاد بزرگداشت در دستگاه های اجرایی، استفاده از ظرفیت رسانه ها و تولید محصولات فرهنگی برای معرفی این حوزه، برپایی رزمایش های استانی و کنفرانس های خبری و تجلیل از نهادهای موفق از مهمترین برنامه هایی است که رابطان پدافند غیرعامل باید در تحقق آنها بکوشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام افزود: دستگاه های اجرایی باید در اجرای پروژه های خود بویژه در حوزه زیرساختی پیوست های پدافند غیرعامل را لحاظ کنند و در غیر این صورت با برخوردهای قانونی و نظارتی روبرو خواهند شد.

شریفی یادآور شد: بر اساس چارچوب های تعیین شده در پدافند غیرعامل مناطق مختلف به چهار بخش حیاتی، حساس، مهم و ضروری تفکیک می شوند که باید در این چهار حریم ملاحظات امنیتی و اطلاعاتی برای جلوگیری از بروز خطرها و حوادث احتمالی توسط دشمنان اندیشیده شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار