مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان:
امیر بنی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این انبار از قدیم در گرگان وجود داشته، اما به علت نبود زیرساخت ها و امکانات غیرفعال بوده است که در دوره جدید فعالیت، بنا شد پیمانکار طی مدت 365 روز تمامی اقدامات اساسی آن انجام داده تا به انبار تدارکاتی این بخش تبدیل شود.
کد خبر: ۲۹۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 05 September 2016
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان گفت: انبار نفت گرگان با ایجاد برخی زیرساخت ها تبدیل به انبار تدارکاتی برای بخش های مختلف نفتی شمال کشور خواهد بود.

امیر بنی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این انبار از قدیم در گرگان وجود داشته، اما به علت نبود زیرساخت ها و امکانات غیرفعال بوده است که در دوره جدید فعالیت، بنا شد پیمانکار طی مدت 365 روز تمامی اقدامات اساسی آن انجام داده تا به انبار تدارکاتی این بخش تبدیل شود.
وی با بیان این که تکمیل این طرح 150 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است، اظهار داشت: این انبار در بخش صادرات و پایانه حمل و نقل فرآورده های نفتی در شمال کشور استفاده خواهد شد.
به گفته وی؛ این اعتبارات پیش بینی شده برای سکوی بارگیری، توسعه انبارهای ذخیره سازی، زیرسازی و محوطه سازی، توسعه جاده های دسترسی و بخش های مختلف هزینه می شود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان همچنین در خصوص بررسی نازل های بنزین و نفت گاز گفت: در سطح استان 788 نازل بدون احتساب نازل های CNG وجود دارد که در سه ماه گذشته بررسی های لازم انجام و مشخص شد که تنها پنج نازل خارج از استاندارد است.
وی در خصوص تیم های گشتی نظارتی گفت: تیم های نظارتی مشترک با دستگاه های مربوطه از جمله تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، حمل و نقل پایانه ها و سایر بخش ها فعال هستند و کمک می کنند تا فرآیند انتقال سوخت به نفتکش ها، جایگاه ها و مصرف کننده بدون مشکل و به صورت صحیح انجام شود.
به گفته وی در سال گذشته در راستای اجرای این طرح 2 هزار و 437 مورد بازدید انجام شد که میزان تخلفات بسیار اندک بود و استاندارد در همه زمینه ها به خصوص کیفی سازی به خوبی رعایت شده بود.
بنی کریمی بر لزوم ساخت جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی توسط شرکت ها صاحب صلاحیت نیز تاکید کرد و گفت: حضور چنین شرکت هایی از ابتدای روند ساخت تا بهره برداری و خدمات آن می تواند رضایت مشتری را به همراه داشته باشد که امید داریم تا سه سال آینده، ایستگاه های عرضه سوخت با تغییر عمده روبرو شوند که در واقع این طرح، همان برندسازی محل های عرضه و جایگاه های سوخت گیری می باشد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان در خصوص جایگاه های CNG و نازل های موجود این بخش اظهار داشت: در این بخش تعداد 64 جایگاه با 352 نازل وجود دارد که در شهرهای گرگان و گنبدکاووس نیازمند حضور سرمایه گذار بخش خصوصی با توجه به افزایش کارمزد از 800 ریال به یکهزار و 200 ریال هستیم.
وی با اشاره به این که در برنامه پنجم توسعه کشور سهم CNG ها 25 درصد بود، خاطرنشان کرد: این میزان در کشور محقق شد و در استان گلستان این سهم به 34.5 درصد رسیده است.
بنی کریمی ادامه داد: سهم مصرف بنزین استان از کل کشور 1.6 درصد و از CNG ها، 2.8 درصد می باشد که در بخش حمل و نقل ،سهم مصرف CNG در استان 34.5 درصد است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان در خصوص مصرف نفت سفید در منازل روستایی نیز گفت: در سال گذشته بین 40 تا 45 میلیون لیتر نفت سفید در استان مصرف شده است و هر سال با کاهش 10 درصدی مصرف مواجه هستیم و این میزان مصرف امسال به 30 میلیون لیتر خواهد رسید.
بنی کریمی افزود: در مجموع کل استان 30 هزار خانوار در روستاها و حاشیه شهرها از نفت سفید استفاده می کنند که سوخت آنها توسط 150 عامل فروش تامین و توزیع می شود، متوسط مصرف روزانه در استان سه هزار لیتر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار