معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی یزد گفت: ساختمان های ساخته شده در یزد از 50 تا 150متر به بالا زیربنا دارد ولی روند ساخت و ساز از سال های 90 تا 94 در این خانه ها راکد شده و ساختمان سازی به سمت زیربناهای بالای 150مترمربع تغییر کرده است.
کد خبر: ۲۸۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 03 September 2016
به گزارش تابناک یزد،داوود دانشگر  اظهار کرد: رونق ساخت و ساز در بناهای با متراژ بالا در سایر استانها راکد است در حالی که در یزد شاهد رونق ساخت و ساز در متراژهای بالای 150مترمربع بویژه در مناطقی همچون منطقه صفاییه و بلوار جمهوری اسلامی هستیم.
وی افزود: ساخت و ساز این بخش از سال 92 اوج گرفته و بیانگر آن است که الگوی ساخت و ساز در یزد تغییر کرده و به سمت ساخت خاص رفته است و قشر متقاضی این نوع خانه های ویلایی که بیشتر طبقه متوسط به بالا بوده به دنبال خانه های با متراژ بالا و با دو خواب تا چهار خواب هستند.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد خاطرنشان کرد: رکود مسکن در این استان متوجه طبقه متوسط به پایین که از لحاظ درآمدی ضعیف هستند بوده ضمن آنکه ساخت واحدهای 50متری هم در این استان افت و صعودی نداشته در حالی که شاهد اوج ساخت و ساز و افزایش تقاضا در مناطقی هستیم که زمین هم گران است
دانشگر به سیاست های دولت تدبیر و امید در بخش مسکن اشاره کرد و ادامه داد: سیاست ها در بخش مسکن، سیاست های ملی است با این حال وضعیت این استان به لحاظ سرانه مسکن نسبت به سایر استان ها بهتر است به گونه ای که در مجموع 1.5درصد مسکن کشور در این استان قرار دارد این در حالی است که بُعد خانوار این استان در کشور 1.02 است یعنی به ازای هر 102خانوار 100خانه داریم.
وی با بیان اینکه در این استان 305هزار واحد مسکونی داریم که حدود 253 هزار واحد آن شهری است، اضافه کرد: به لحاظ شکلی، کمبود خانه نداریم ولی بعضی خانواده ها چند خانه دارند و بعضی از خانواده های یزدی همچون زوج های جوانان و نیز بعضی از مهاجران به این استان، خانه ندارند از این رو شاید تقاضا برای مسکن در یزد کم نباشد.
این مسئول در پایان تاکید کرد: تمام همت دولت و بانک مسکن این است که این رکود هرچه سریع تر برطرف شود به همین منظور بانک مسکن در سه مرحله به کاهش سود و افزایش میزان تسهیلات اقدام کرده ولی نیازمند حمایت های همه جانبه شهرداری ، نظام مهندسی و برخی دستگاههای مرتبط با مسکن هستیم.
استان یزد با یک میلیون و 80هزار نفر جمعیت و 10شهرستان در مرکز جغرافیایی کشور قرار دارد.
یزد با وسعت 2397 کیلومتر مربع نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان است به گونه ای که نخستین صندوق امانات جهان در ۱۷۰۰ سال پیش در این شهر بنا نهاده شده است.
این شهر به شهر بادگیرها، عروس کویر، دارالعلم و دارالعمل ، شهر دوچرخه ها ، حسینیه ایران، شهر قنات و قنوت و قناعت ، شهر کار و کاریز و کاهگل و شهر شیرنی و قطاب معروف است.
ساختار فضایی شهر یزد قابل تقسیم به سه بافت کلی است: بافت تاریخی، بافت جدید و بافت میانی.
بافت جدید آن بیشتر در مناطق بلوار جمهوری ، آزادشهر ، امام شهر ، صفاییه و محدوده ای فراتر از مرکز شهر یزد متمرکز و گسترده شده و بافت تاریخی در مرکز که بخشی از آن به عنوان نخستین بافت زنده ایران در حال ثبت جهانی است.
بافت میانی نیز بین مناطق تاریخی و قدیمی و بافت جدید واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار