مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران خبر داد:
مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران، گفت: در سطح کشور ۳۵۰ کتاب فروشی فعال وجود دارد که این موضوع عامل اصلی کاهش سرانه مطالعه در کشور است.
کد خبر: ۲۸۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 30 August 2016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران عصر دیروز (۸ شهریور) در آیین اختتامیه طرح تابستانه کتاب که در شهر کتاب استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کتاب فروشی ها با ایده پردازی و خلاقیت می توانند به کار خود رونق بدهند.

مجید غلامی با اشاره به حضور مسئولان در نمایشگاه کتاب تهران، ابراز کرد: حضور مسئولان موجب درگرمی و حمایت معنوی از کتاب فروش ها می شود.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب ایران طرح عیدانه را مفید برشمرد و عنوان کرد: طرح عیدانه یک طرح مهم در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی است.

غلامی با بیان اینکه ۳ هزار کتاب فروشی در کشور وجود دارد، یادآور شد: در سطح کشور ۳۵۰ کتاب فروشی فعال وجود دارد که این موضوع عامل اصلی کاهش سرانه مطالعه در کشور می شود.

این مسئول با اشاره به تاریخ ایران، تاکید کرد: ایران مهد فرهنگ و تمدن است و نباید جامعه امروزی با مطالعه بیگانه باشد. غلامی تعداد کتاب های منتشر شده در سال گذشته را ۸۴ هزار جلد بیان کرد و گفت: کتاب فروشی ها باید خود را به روز کنند تا در کار خود موفق باشند. وی در پایان با اشاره به برگزاری ۲۳ جشواره کتاب برتر، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ جلد کتاب به عنوان کتاب برتر در این جشواره ها معرفی شده است.

گزارش: محدثه عزیزی ارشد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار