جانشین فرماندهی سپاه امام رضا (ع) گفت: همزمان با هفته کار و کارگر یادواره شهدای کارگر با محوریت شهید برونسی در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 27 April 2015
یحیی سالاری در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کار و کارگر در سالن اجتماعات مجتمع آیه‌ها اظهار کرد: شهید برونسی، روستازاده و کشاورزی بود که توانست به اوج انسانیت برسد.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) با تاکید بر اینکه در هفته کار و کارگر برنامه‌های مختلف در سطح ملی برگزار می‌شود، تصریح کرد: شهید برونسی اسوه بزرگی و بسیج کارگری است و امروز کارگران بسیجی و جهاد اقتصادی با وجود تحریم‌های اقتصادی توانستند سربلند از این آزمون بیرون آیند و پیشرفت‌های هسته‌ای و علمی در جامعه نمونه تلاش آنها است.

سالاری افزود: همزمان با هفته کار و کارگر یادواره شهدای کارگر با محوریت شهید برونسی در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری سه نکته اساسی را برای اقتصاد مقاومتی همچون تدوین برنامه جامع، عزم و نیروی انسانی پای کار و مدیران هوشمند کارآمد را مطرح کردند و معتقد هستند اقتصاد مقاومتی برای همه کشورها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سالاری با بیان اینکه انتظار و تکلیف بسیح کارگری از دولت یازدهم، با وجود فشارها، نگاه درون‌زا به اقتصاد جامعه است، بیان کرد: دولتمردان باید نگاه ویژه‌ای به جایگاه کارگران بسیجی که همچون جهادگران اقتصادی کشور هستند داشته باشند و از آنها مطالبه کنند تا بسیج کارگری با فعالیت‌های آگاهانه خود به شرایط اقتصادی جامعه کمک کند.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: اگر دولت مطالبه‌ای از این قشر نداشته باشد بسیج کارگری با کمک سایر بخش‌های مرتبط همچون بسیج سازندگی، بسیج کارمندان و ... برنامه‌های جامعی را برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی جامعه انجام می‌دهد گرچه امسال که مقام معظم رهبری آن را با عنوان همدلی و همزبانی ملت و دولت نامگذاری کردند ما تصمیم داریم با دولت همدلی و همزبانی داشته باشیم.

*برگزاری 235 برنامه در هفته کار و کارگر

مسئول بسیج کارگری سپاه امام رضا (ع) با بیان این که از پنجم تا 11 اردیبهشت هفته کار و کارگر نامگذاری شده است، تاکید کرد: این هفته فرصت تجلیل از موفقیت‌ها و کارآمدی‌های جامعه بسیج کارگران است که 235 برنامه در قالب 17 حوزه برنامه‌ریزی شده است.

مهدی یزدانی ادامه داد: برگزاری جشنواره امتنان، یادواره شهدای کارگری و بزرگداشت روز قشر کارگران با محوریت شهید برونسی، تجلیل از کارگران بسیجی در بینالود، دیدار با شهدای خراسان رضوی، بازدید از کارخانجات، غبارروبی مزار شهدا، شرکت در نماز جماعت و سخنرانی پیش از خطبه مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، افتتاح دو پایگاه بسیج در سرخس و مشهد، برنامه‌های ورزشی و فعالیت ایستگاه‌های سلامت در کارخانجات از جمله برنامه‌هایی است که در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی هدف اصلی بسیج کارگری را ترویج فرهنگ کار و افزایش بهره‌وری و تولید دانست و گفت: در سال گذشته همزمان با هفته بسیج، 2 هزار کارگر بسیجی به اضافه کاری بدون حقوق پرداختند که به صورت پایلوت در خراسان رضوی انجام شد.

مسئول بسیج کارگری سپاه امام رضا (ع) با اشاره به این که 16 هزار کارگر بسیجی در خراسان رضوی فعال هستند و هزار و 200 تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند گفت: بر اساس اطلاعات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در سال گذشته 8 هزار کارگر اخراج شدند.

یزدانی اضافه کرد: برگزاری نشست تخصصی مدیران عرصه کار و تولید در راستای تعامل بیشتر جامعه کارگری با کارفرمایان است زیرا متاسفانه در سال گذشته رتبه خراسان رضوی در بخش کار و اقتصاد در کشور 17 بوده است و ما باید آن را ارتقا دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار