کد خبر: ۲۸۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 18 August 2016

به گزارش تابناک یزدمدیر کتابخانه های عمومی استان یزد با اشاره به ضرورت ایجاد فضای مناسب برای آشتی اقشار مختلف جامعه با کتاب و کتابخوانی، گفت: کتاب‌خوانی‌ ظرفیت جامعه در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد

رقیه دوست فاطمی‌ها با اشاره به ضرورت مشارکت عمومی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بین اقشار مختلف جامعه، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 200 نشست کتابخوان در سطح کتابخانه‌های عمومی استان یزد برگزار شد.

وی استان یزد را از در حوزه برگزاری نشست‌های کتابخوان، استان سرآمد کشور دانست و بیان کرد: از زمان ابلاغ طرح نشست کتابخوان به استان یزد، در تمام کتابخانه‌های استان این طرح اجرا شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان شرکت بیش از 5500 نفر از مردم یزد در جشنواره کتابخوانی رضوی را نشانه‌ی ظرفیت علمی و علاقه‌مندی مردم دارلعباده به مطالعه دانست و اعلام کرد:‌ برگزاری طرح کتابخوان ماه با محوریت 12 عنوان کتاب شاخص‌ از جمله برنامه‌های فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در استان یزد است.

دوست فاطمی‌ها برگزاری نشست‌های قصه‌گویی، نقاشی و کاردستی در بخش کودکان کتابخانه‌های استان را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: آموزش و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بین کودکان و نوجوانان نقش مهمی در ارتقای فرهنگ عمومی نسل‌های آینده ایفا می‌کند.

وی با اشاره به فصل تابستان و ضرورت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان، از برگزاری طرح دوره‌های آموزشی اوقات فراغت در کتابخانه‌های استان خبر داد.

این مقام مسئول در ادامه توجه به زیرساخت‌های فرهنگی را از جمله ضرورت‌های تدوین برنامه‌های آموزشی،‌ فرهنگی و پژوهشی دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی،‌ ظرفیت جامعه را برای قبول رفتار و شناخت برخورد مناسب با ناهنجاری‌های اجتماعی افزایش می‌دهد.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان همچنین با بیان این که ایجاد فضای شاداب در کتابخانه‌ها نقش مهمی در ترغیب افراد جامعه به کتابخوانی ایفا می‌کند،‌ اظهار کرد: فضاسازی،‌ استاندار سازی و شاداب‌سازی بخش کودکان کتابخانه‌های عمومی استان از دیگر برنامه‌های انجام شده و در دستور کار این اداره کل است.

وی مردمی کردن برنامه‌های رونمایی و معرفی کتاب‌های شاخص و تأثیرگذار را از دیگر برنامه‌های تدوین شده در استان عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم‌های رونمایی از آثار در فضاهای عمومی نظیر کتاب‌فروشی‌های سطح شهر،‌ یکی از راهکارهای مردمی کردن برنامه‌های فرهنگی این نهاد است.

دوست فاطمی ها در پایان ایجاد زمینه استفاده هدفمند از فضای مجازی در کتابخانه‌های عمومی استان را از دیگر برنامه های در دستور کار دانست و خاطرنشان کرد: تا پایان امسال 10 درصد کتابخانه‌های عمومی استان به وای‌فای رایگان مجهز می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار