مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: کتاب‌فروشان از 16 تیرماه به مدت یک ماه در قالب طرح تابستانه کتاب، کتاب‌های خود را با 20 تا 50 درصد تخفیف به شهروندان ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۲۵۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶ 04 July 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی ظهر امروز طی نشست خبری در سالن اجتماعات مجتمع ناشران استان قم با بیان اینکه خانه کتاب زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح عیدانه کتاب را در ایام عید نوروز اجرا کرده است، اظهار کرد: این طرح مورد استقبال مردم و کتاب‌فروشان قرار گرفته به همین علت طرح تابستانه کتاب نیز برای سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه مراکز کتاب‌فروشی شهرهای مختلف نظام اسلامی امکان شرکت در این طرح را دارند‌، اضافه کرد: کتاب‌فروشان از 16 تیرماه به مدت یک ماه در قالب طرح تابستانه کتاب، کتاب‌های خود را با 20 تا 50 درصد تخفیف به شهروندان ارائه می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: شهروندان در مدت مذکور می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌ها از 20 درصد یارانه کتاب‌های عمومی و 25 تا 30 درصد یارانه کتاب‌های کودک و نوجوان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تابستانه کتاب نمایشگاهی به وسعت شهر در قم دائر می‌شود، گفت: این طرح گامی برای فراگیری کتاب‌خوانی در نظام اسلامی و استفاده از کاربرد کتاب در تامین هزینه خانواده‌هاست؛ با توجه به اینکه کتاب‌فروشان قمی در طرح عیدانه عملکرد مطلوبی نداشته‌اند، امیدواریم در طرح تابستانه کتاب میان استان‌های مختلف کشور جایگاه قابل توجهی را به خود اختصاص دهند.

دانشی از نقش رسانه‌ها در تشریح اهمیت کتاب‌خوانی و گسترش این فرهنگ در جامعه اسلامی یاد و تصریح کرد: خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی و مصاحبه با کتاب‌خوان‌ها به تشریح مزایای طرح تابستانه کتاب اقدام کنند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای طرح تابستانه کتاب دو میلیارد تومان بودجه و 10 میلیارد تومان یارانه اختصاص داده است، اضافه کرد: استان قم در استقبال از این طرح دومین رتبه کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: طرح تابستانه کتاب فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه است که فعالان عرصه کتاب باید از این فرصت بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه فقط ناشران دارای فروشگاه می‌توانند در طرح تابستانه کتاب مشارکت داشته باشند، گفت: بر اساس تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها کتاب‌فروشان خارج از نمایشگاه نیز از یارانه نقدی برخوردار می‌شوند که با این اقدام عدالت اقتصادی بیشتری در حوزه کتاب اجرا می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار