کد خبر: ۲۵۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲ 22 June 2016
پژوهشگر فضای مجازی گفت: اگر نتوانیم فرهنگ‌سازی صحیح در این زمینه داشته‌ باشیم، فضای مجازی سبک زندگی ما را تغییر می‌دهد.
به گزارش بلاغ به نقل از نوشهرآنلاین، حسين اعتصامی در محفل انس و مودت فرماندهان بسیج و سپاه نوشهر که در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به افزایش بی‌رویه استفاده از ابزارهای هوشمند در کشور، اظهار کرد: تعداد استفاده‌ کنندگان ابزارهای هوشمند در سال 92 در ایران، 2 میلیون نفر بود که در سال 93 این آمار به 20 میلیون نفر و تا شهریور 94، به 4 میلیون نفر رسید.

وی افزود: بیش از 50 درصد مردم ایران از ابزارهای هوشمند استفاده می‌کنند، در صورتی که این آمار در آمریکا که خود تولید‌کننده این ابزارها هستند، 29 درصد است.

این پژوهشگر فضای مجازی به آثار مخرب شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: آثار مخربی که اعتیاد اینترنتی بر مغز می‌گذارد، مشابه اثرات مخرب استفاده از مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه سن ورود به شبکه‌های اجتماعی در دنیا اتمام 13 سال است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا اجازه نمی‌دهد فرزندش که زیر سن قانونی است از فیسبوک که در خود آمریکا شکل گرفته استفاده کند.

اعتصامی اضافه کرد: سختگیری‌هایی که خانواده‌های آمریکایی و اروپایی در استفاده از شبکه‌های مجازی برای فرزندان خود دارند، 10 برابر خانواده‌های ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه ایرانی‌ها در استفاده از نرم‌افزارهای پیام‌رسان در دنیا رکوردار هستند، تصریح کرد: بعد از پایین آمدن پهنای باند اینترنت در ایران، مهاجرت ایرانی‌ها از وایبر به تلگرام، بزرگترین کوچ مجازی جهان و دومین مهاجرت قوم آریایی لقب گرفت.

این پژوهشگر رسانه‌ای یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در تولیدمحتوا در فضاهای اجتماعی رتبه‌های دوم و سوم جهان را دارد.

وی با تاکید بر اینکه درآمد حاصل از فضای مجازی می‌تواند منبع اقتصاد بدون نفت را در کشور ما تامین کند، گفت: درآمد سود بازی کلش‌آف‌کلنز برای سازندگان آن در سال گذشته میلادی معادل سود جمهوری اسلامی ایران از محل فروش نفت بود.

اعتصامی تاکید کرد: استفاده از فضای مجازی به خودی‌خود تهدید نیست، اما زمانی که فرد بدون آگاهی از این ابزار استفاده می‌کند مخرب است و اگر نتوانیم فرهنگ‌سازی صحیح در این زمینه داشته‌ باشیم، فضای مجازی سبک زندگی ما را تغییر می‌دهد.

وی بیان کرد: فضای مجازی برخلاف تصور برخی که گمان می‌کنند دارای یک صفحه اختصاصی هستند، بلکه یک فضای عمومی است که همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

این کارشناس شبکه اجتماعی در پایان تاکید کرد: همه محتوایی که در فضاهای مجازی ردوبدل می‌شود صحیح نیست، باید محتوا را بررسی کرد و صحت‌وسقم آن را نیز بدست آورد و سپس آن را منتشر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار