مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: 46 روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند که در پیک مصرف و فصل گرما این میزان تا 100 روستا نیز افزایش می یابد.
کد خبر: ۲۴۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵ 11 June 2016
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: 46 روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند که در پیک مصرف و فصل گرما این میزان تا 100 روستا نیز افزایش می یابد.

به گزارش تابناک ایلام؛نورالله تیموری اظهار کرد: الگوی مصرف میزان استاندارد آب بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط این استان این میزان تا 450 لیتر نیز می رسد.

وی با بیان اینکه اگر مردم استان این الگو را رعایت کنند در مصرف آب و آب بها مشکلی نخواهیم داشت، افزود: روستاییان در آستانه فصل گرما باید مراقب مصرف آب باشند و به بارندگی های گذشته اتکا نکنند و صرفه‌‌ جویی در مصرف آب را به عنوان یک اصل رعایت کنند.

مدیر عامل شرکت آبفار ایلام یادآور شد: هم اینک 46 روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند که در پیک مصرف و فصل گرما این میزان تا 100 روستا نیز افزایش می یابد.

تیموری تاکید کرد: پارسال تعداد روستاهایی که آب شرب مورد نیازشان به صورت سیار تامین می شد در سطح استان 56 روستا بود که با تلاش ها و اقدام های صورت گرفته 10 روستا از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار شدند.

وی یادآور شد: شرکت آبفار ایلام تلاش می کند همانند سال گذشته بتواند 10 روستای دیگر را از حوزه آبرسانی سیار خارج کرده و به شبکه آب شرب استان وصل کند.

هم اینک 175 هزار نفر از جمعیت روستایی استان ایلام در 498 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

تعداد کل مشترکان آب روستایی استان 47 هزار و 700 مشترک است که از این شمار 885 را مشترکان عمومی و ادارات، یک هزار و 587 را مشترکان تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 مشترک را بخش مسکونی تشکیل می دهند.

منابع تامین آب روستایی استان ایلام 166 منبع شامل 105 چشمه و 61 حلقه چاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار